Zaplatili ste za tovar, ktorý vám nedorazil? Využite službu chargeback!

co potrebujete vediet o chargeback

Zaplatili ste predajcovi za tovar alebo službu platobnou kartou? Stali ste sa obeťou podvodu, doručili vám falzifikát alebo ste sa chytili do predplatnej pasce na internete? Môžete žiadať vrátenie peňazí prostredníctvom postupu, ktorý sa nazýva „chargeback“.

Čo je to chargeback?

Chargeback je proces spätného zúčtovania platobnej transakcie vykonanej prostredníctvom platobnej karty. Ide o efektívny nástroj na posilnenie ochrany používateľov platobných kariet pred nepoctivým obchodníkom či poskytovateľom služieb. Postup chargeback umožňuje,  v prípade ak ste platili kartou, získať peniaze späť priamo od kartovej spoločnosti alebo banky.

Čo robiť pred tým ako využijete chargeback?

Ak ste sa stretli s nepoctivým obchodníkom v prvom rade je potrebné si voči nemu uplatniť reklamáciu resp. odstúpenie od zmluvy, a to v písomnej alebo elektronickej forme. Tieto podklady si  uchovajte. Ak odpovie zamietavo, alebo na vašu komunikáciu v lehote na to určenej nereaguje a ste presvedčení, že ste v práve, obráťte sa na svoju banku.

Kontaktujte svoju banku a požiadajte o vrátenie platby

Pre vrátenie peňazí prostredníctvom chargebacku kontaktujte svoju banku, a to ideálne písomnou formou. Chargeback umožňujú spoločnosti vydávajúce kreditné karty (Visa, Mastercard…) prostredníctvom vašej banky.

Reagujte rýchlo a pokiaľ možno do 30 dní od príslušného nákupu alebo objednávky. Niektoré spoločnosti vydávajúce kreditné karty neponúkajú možnosť vrátenia peňazí po uplynutí  90 alebo 120 dní od dňa platby.

Čo robiť ak banka chargeback nepozná?

V prípade, že vaša banka tento postup nepozná alebo usúdi, že jej neprináleží zasahovať do vášho sporu s obchodníkom, môžete jej poslať tento článok. Zároveň sa obráťte na spoločnosť, ktorá vydala Vašu platobnú kartu a požiadajte o pomoc pri riešení vášho problému.

Tipy pre spotrebiteľov v skratke:

  1. Pošlite obchodníkovi písomnú reklamáciu a pokúste sa problém vyriešiť.
  2. Ak obchodník neodpovedá, je v konkurze, alebo odmieta reklamáciu, uplatnite si chargeback.
  3. Ak vydavateľ kreditnej karty alebo vaša banka chargeback zamietne, obráťte sa na nás.
  4. Konajte rýchlo, nakoľko niektoré postupy môžu byť časovo obmedzené.

Odporúčané články

Ilustracny obrazok

Riešenie problémov so spoločnosťou Gigastore.sk: Užitočné rady pre spotrebiteľov

Internetový obchod www.gigastore.sk je zaradený do zoznamu najrizikovejších obchodov z pohľadu Slovenskej obchodnej inšpekcie. Za posledných 6 mesiacov sa aj na …
Zobraziť článok

Ilustračný obrázok k článku Ako riešiť problémy so spoločnosťou Wizz Air: Praktické tipy pre spotrebiteľov

Ako riešiť problémy so spoločnosťou Wizz Air: Praktické tipy pre spotrebiteľov

Počnúc letom 2022 nie je možné riešiť prípady mimosúdnou cestou proti leteckej spoločnosti Wizzair v rámci siete ECC-Net, nakoľko Európske …
Zobraziť článok

Deň Európy: Sieť ECC-Net pomohla získať späť spotrebiteľom 10 miliónov eur

Ako získam späť svoje peniaze, ak francúzska letecká spoločnosť zruší let? Čo ak mi bude odopretý vstup na koncert v …
Zobraziť článok