Zaplatili ste za tovar, ktorý vám nedorazil? Využite službu chargeback!

co potrebujete vediet o chargeback

Zaplatili ste predajcovi za tovar alebo službu platobnou kartou? Stali ste sa obeťou podvodu, doručili vám falzifikát alebo ste sa chytili do predplatnej pasce na internete? Môžete žiadať vrátenie peňazí prostredníctvom postupu, ktorý sa nazýva „chargeback“.

Čo je to chargeback?

Chargeback je proces spätného zúčtovania platobnej transakcie vykonanej prostredníctvom platobnej karty. Ide o efektívny nástroj na posilnenie ochrany používateľov platobných kariet pred nepoctivým obchodníkom či poskytovateľom služieb. Postup chargeback umožňuje,  v prípade ak ste platili kartou, získať peniaze späť priamo od kartovej spoločnosti alebo banky.

Čo robiť pred tým ako využijete chargeback?

Ak ste sa stretli s nepoctivým obchodníkom v prvom rade je potrebné si voči nemu uplatniť reklamáciu resp. odstúpenie od zmluvy, a to v písomnej alebo elektronickej forme. Tieto podklady si  uchovajte. Ak odpovie zamietavo, alebo na vašu komunikáciu v lehote na to určenej nereaguje a ste presvedčení, že ste v práve, obráťte sa na svoju banku.

Kontaktujte svoju banku a požiadajte o vrátenie platby

Pre vrátenie peňazí prostredníctvom chargebacku kontaktujte svoju banku, a to ideálne písomnou formou. Chargeback umožňujú spoločnosti vydávajúce kreditné karty (Visa, Mastercard…) prostredníctvom vašej banky.

Reagujte rýchlo a pokiaľ možno do 30 dní od príslušného nákupu alebo objednávky. Niektoré spoločnosti vydávajúce kreditné karty neponúkajú možnosť vrátenia peňazí po uplynutí  90 alebo 120 dní od dňa platby.

Čo robiť ak banka chargeback nepozná?

V prípade, že vaša banka tento postup nepozná alebo usúdi, že jej neprináleží zasahovať do vášho sporu s obchodníkom, môžete jej poslať tento článok. Zároveň sa obráťte na spoločnosť, ktorá vydala Vašu platobnú kartu a požiadajte o pomoc pri riešení vášho problému.

Tipy pre spotrebiteľov v skratke:

  1. Pošlite obchodníkovi písomnú reklamáciu a pokúste sa problém vyriešiť.
  2. Ak obchodník neodpovedá, je v konkurze, alebo odmieta reklamáciu, uplatnite si chargeback.
  3. Ak vydavateľ kreditnej karty alebo vaša banka chargeback zamietne, obráťte sa na nás.
  4. Konajte rýchlo, nakoľko niektoré postupy môžu byť časovo obmedzené.

Odporúčané články

Den bezpečného internetu 2024

Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov

Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok

Balík na dobierku

Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku

Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok

Európske spotrebiteľské centrum v SR v roku 2023

Rok 2023 bol pre nás plný skvelých aktivít a projektov, ktoré sa zamerali na zlepšenie povedomia spotrebiteľov a boj proti …
Zobraziť článok