Pozor pri nákupe parfumov online

V uplynulom období nám začali pribúdať prípady súvisiace s kúpou parfumov online. Nejde iba o prípady slovenských spotrebiteľov, ktorí si chceli zadovážiť parfum zo zahraničných web stránok, ale aj zahraničných spotrebiteľov, ktorí majú problém so slovenskými e-shopmi. Prípady sú takmer totožné a spočívajú v sklamaní spotrebiteľov z dodaného parfumu. Pravdepodobne totiž ide o falzifikáty známych značiek. Spotrebitelia, ktorí sa rozhodli parfumy vrátiť však nepochodili. E-shopy ich právo na odstúpenie od zmluvy nerešpektujú a odmietajú im vrátiť peniaze. Rozhodli sme sa preto spísať, na čo si dať pozor pri nákupe parfumu online.

1. Podozrivo nízka cena

Aj keď k nákupu došlo v čase najväčších výpredajov počas akcií s názvom „Black Friday“, ukázalo sa, že parfum v 80 % zľave nie je originál. Zvážte nákup za zlomkové ceny oproti bežnej cene daného parfumu. Obzvlášť, ak ide o nákup známej luxusnej značky.

2. Kto je predajca

Ak na stránke nie sú uvedené kontakty na predajcu, nebudete vedieť na koho sa neskôr obrátiť. Chýbajúca adresa znamená, že po doručení falzifikátu ho nebudete mať kam vrátiť. Poctivý predajca nemá prečo skrývať svoju identitu.

3. Všeobecné obchodné podmienky

Stretli sme sa s internetovou platformou, ktorá sprostredkúva obchod pre zahraničných predajcov, väčšinou z Číny. Všetko bolo transparente uvedené na stránke aj vo všeobecných obchodných podmienkach. Spotrebitelia ich však nečítajú a prekvapene pozerajú, keď im parfum dôjde namiesto z Čiech z Číny.

4. Recenzie

Často sa stáva, že na e-shop, ktorý doručuje spotrebiteľom falzifikáty existujú na internete negatívne recenzie. Spotrebitelia si ich však pred kúpou neprečítajú. Hľadajte recenzie pred kúpou, podozrivé môže byť aj to, ak žiadne nenájdete. Môže ísť totiž o „podvodný“  e-shop, ktorý vznikol iba na krátky čas, s cieľom získať od spotrebiteľov peniaze.

5. Dodržiavanie európskej legislatívy

Pokiaľ vám príde namiesto parfumu parfumovaná voda v lacnej fľaštičke, v rámci EÚ si môžete aj bez udania dôvodu nákup rozmyslieť a do 14 dní odstúpiť od zmluvy. Taktiež parfumy musia byť označené povinnými údajmi podľa článku 19 nariadenia (ES) č. 1223/2009 o kozmetických výrobkoch, čo zaručuje ich bezpečnosť. Presvedčte sa ešte pred nákupom, či sa e-shop riadi predpismi platnými v EÚ.

6. Fejkový parfum nepoužívajte

Ak sa vám stane, že vám predajca doručí falzifikát, parfum predajcovi vráťte a pýtajte si svoje peniaze späť. Parfum totiž nemusí byť zdravotne nezávadný.

Odporúčané články

Letecká spoločnosť Lufthansa: Žiadna kompenzácia bez občianskeho preukazu a fotky

Letecká spoločnosť Lufthansa nedávno zaviedla opatrenie, na základe ktorého požaduje od cestujúcich z dôvodu preukázania totožnosti zaslanie kópie občianskeho preukazu alebo …
Zobraziť článok

Dňa 9. mája sme oslávili Deň Európy

V Trstenej sa dňa 9. mája 2019 uskutočnili oslavy pri príležitosti Dňa Európy. My sme s našimi informačnými materiálmi z oblasti ochrany spotrebiteľa …
Zobraziť článok

MS v hokeji sa čoskoro začínajú: Máte už vstupenky?

Európske spotrebiteľské centrum v SR dostáva pomerne veľa sťažností na online objednávky vstupeniek na rôzne podujatia. Keďže sú majstrovstvá sveta v ľadovom …
Zobraziť článok