Predĺžená záruka môže byť výhodná, ak:
- jej trvanie je dlhšie ako zákonná záruka,
- spotrebiteľ nemusí preukazovať existenciu vady na výrobku, obzvlášť v prvých šiestich mesiacoch od kúpy,
- spotrebiteľ dostane náhradný výrobok počas opravy vadného výrobku,
- reklamačný proces je jasný a jednoduchý,
- spotrebiteľ nemusí zabezpečovať dopravu vadného výrobku na účely uplatnenia reklamácie,
- vykonanie opravy je umožnené aj doma u spotrebiteľa,
- náklady spojené s posúdením vady výrobku, s opravou alebo výmenou výrobku sú hradené poskytovateľom predĺženej záruky,
- vadný výrobok môže byť vymenený aj bez pokusu o jeho opravu,
- predĺžená záruka pokrýva všetky situácie vrátane poškodenia vodou, oxidáciu alebo náhodnou nehodou,
- spotrebiteľ môže kontaktovať ktorúkoľvek prevádzku predajcu alebo výrobcu (ak predĺženú záruku poskytuje výrobca) s cieľom uplatnenia zodpovednosti za vady výrobku,
- ak je doplnkom k výrobku a môže sa reklamácia uplatniť aj pri opätovnom predaji výrobku, ak ponúka dobu na odstúpenie od zmluvy. V prípade že spotrebiteľ s výrobkom nie je spokojný, väčšie spoločnosti často ponúkajú možnosť vrátenia peňazí alebo voucher na ďalší nákup.