Výhody predĺženej záruky

Predĺžená záruka môže byť výhodná, ak:

  • jej trvanie je dlhšie ako zákonná záruka,
  • spotrebiteľ nemusí preukazovať existenciu vady na výrobku, obzvlášť v prvých šiestich mesiacoch od kúpy,
  • spotrebiteľ dostane náhradný výrobok počas opravy vadného výrobku,
  • reklamačný proces je jasný a jednoduchý,
  • spotrebiteľ nemusí zabezpečovať dopravu vadného výrobku na účely uplatnenia reklamácie,
  • vykonanie opravy je umožnené aj doma u spotrebiteľa,
  • náklady spojené s posúdením vady výrobku, s opravou alebo výmenou výrobku sú hradené poskytovateľom predĺženej záruky,
  • vadný výrobok môže byť vymenený aj bez pokusu o jeho opravu,
  • predĺžená záruka pokrýva všetky situácie vrátane poškodenia vodou, oxidáciu alebo náhodnou nehodou,
  • spotrebiteľ môže kontaktovať ktorúkoľvek prevádzku predajcu alebo výrobcu (ak predĺženú záruku poskytuje výrobca) s cieľom uplatnenia zodpovednosti za vady výrobku,
  • ak je doplnkom k výrobku a môže sa reklamácia uplatniť aj pri opätovnom predaji výrobku, ak ponúka dobu na odstúpenie od zmluvy. V prípade že spotrebiteľ s výrobkom nie je spokojný, väčšie spoločnosti často ponúkajú možnosť vrátenia peňazí alebo voucher na ďalší nákup.