Až na Kubu sa vydala pani Irena z Prievidze. Zájazd, ktorý si kúpila od českej spoločnosti na internete, začal problémami. Lietadlo malo vo vzduchu problémy a muselo s pasažiermi núdzovo pristáť, pričom cestujúci čakali na náhradný spoj viac ako 24 hodín, čo im skrátilo dovolenku o jeden celý deň. Cestovná kancelária na mieste ponúkla účastníkom zájazdu náhradu vo výške 30 USD, čo považovali za nedostatočné. Po návrate domov sa rozhodli riešiť túto záležitosť ďalej. Celú vec komplikovalo aj to, že zájazd síce kúpili cez českú agentúru, ale jeho organizátorom bola rakúska cestovná kancelária.
Nasledoval tradičný kolotoč e-mailov a telefonátov, avšak ani to neviedlo k uspokojivému riešeniu reklamácie. Pani Irena sa teda obrátila priamo na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá ju nasmerovala na ESC v SR. O mesiac mala pani Irena adekvátnu finančnú náhradu na svojom bankovom účte.