Pozor na novú praktiku niektorých obchodníkov! Zaznamenali sme viacero podnetov od spotrebiteľov, ktorí sa nechali nachytať. Pokazil sa Vám zakúpený výrobok a nesiete ho reklamovať? Dávajte si pozor, aby vám predávajúci nevystavil doklad, ktorý nazve napr. Príjemkou opravy. Svojim podpisom následne budete súhlasiť s tým, že predávajúci niekde medzi riadkami zamietol vašu reklamáciu, pričom sa zaviažete uhradiť cenu za diagnostiku vady aj za samotnú opravu. Navyše sa neskôr dočítate, že súhlasíte aj s predĺženou lehotou vybavenia.
Nenechajte sa oklamať!
Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v rámci 24 mesačnej záručnej doby. V prvých 12 mesiacoch od zakúpenia môže predávajúci reklamáciu zamietnuť iba na základe odborného posúdenia výrobku. Či reklamujete výrobok mesiac po jeho zakúpení alebo mesiac pred skončením zákonnej záruky, predávajúci je povinný vystaviť Vám doklad potvrdzujúci prijatie reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať viac ako 30 dní odo dňa jej prijatia a následne je predávajúci povinný vystaviť doklad o vybavení reklamácie.
Čítajte pozorne!
Prečítajte si pozorne všetko, čo podpisujete. Nespoliehajte sa na to, že osoba oprávnená na vybavovanie reklamácie vám oznámi všetky skutočnosti, ktoré podpisujete. Čítajte aj na miestach, kde by ste podstatné informácie nečakali.
Odporúčané články
Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov
Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok
Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku
Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok
Európske spotrebiteľské centrum v SR v roku 2023
Rok 2023 bol pre nás plný skvelých aktivít a projektov, ktoré sa zamerali na zlepšenie povedomia spotrebiteľov a boj proti …
Zobraziť článok