Potvrdenie o prijatí do opravy vs. Potvrdenie o prijatí reklamácie

Pozor na novú praktiku niektorých obchodníkov! Zaznamenali sme viacero podnetov od spotrebiteľov, ktorí sa nechali nachytať. Pokazil sa Vám zakúpený výrobok a nesiete ho reklamovať? Dávajte si pozor, aby vám predávajúci nevystavil doklad, ktorý nazve napr. Príjemkou opravy. Svojim podpisom následne budete súhlasiť s tým, že predávajúci niekde medzi riadkami zamietol vašu reklamáciu, pričom sa zaviažete uhradiť cenu za diagnostiku vady aj za samotnú opravu. Navyše sa neskôr dočítate, že súhlasíte aj s predĺženou lehotou vybavenia. 

Nenechajte sa oklamať!

Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v rámci 24 mesačnej záručnej doby. V prvých 12 mesiacoch od zakúpenia môže predávajúci reklamáciu zamietnuť iba na základe odborného posúdenia výrobku. Či reklamujete výrobok mesiac po jeho zakúpení alebo mesiac pred skončením zákonnej záruky, predávajúci je povinný vystaviť Vám doklad potvrdzujúci prijatie reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať viac ako 30 dní odo dňa jej prijatia a následne je predávajúci povinný vystaviť doklad o vybavení reklamácie. 

Čítajte pozorne!

Prečítajte si pozorne všetko, čo podpisujete. Nespoliehajte sa na to, že osoba oprávnená na vybavovanie reklamácie vám oznámi všetky skutočnosti, ktoré podpisujete. Čítajte aj na miestach, kde by ste podstatné informácie nečakali.

 

Odporúčané články

Vyhnite sa skrytému predplatnému

Internet je plný bezplatných skúšobných balíčkov. Objednaním skúšobného balíčka výživového doplnku či potravy pre zvieratá však riskujete, že budete viazaní …
Zobraziť článok

Máte problém so zájazdom? Reklamujte ho!

Rovnako ako každá iná služba má aj zájazd prebehnúť podľa uzavretej zmluvy. Ubytovanie má mať správny počet hviezdičiek, more má …
Zobraziť článok

Požičanie auta na dovolenke

Na požičanom aute môže byť spoznávanie cudzej krajiny rýchlejšie a pohodlnejšie. Stále viac ľudí počas svojho pobytu v zahraničí využíva ponuku …
Zobraziť článok