Potvrdenie o prijatí do opravy vs. Potvrdenie o prijatí reklamácie

Pozor na novú praktiku niektorých obchodníkov! Zaznamenali sme viacero podnetov od spotrebiteľov, ktorí sa nechali nachytať. Pokazil sa Vám zakúpený výrobok a nesiete ho reklamovať? Dávajte si pozor, aby vám predávajúci nevystavil doklad, ktorý nazve napr. Príjemkou opravy. Svojim podpisom následne budete súhlasiť s tým, že predávajúci niekde medzi riadkami zamietol vašu reklamáciu, pričom sa zaviažete uhradiť cenu za diagnostiku vady aj za samotnú opravu. Navyše sa neskôr dočítate, že súhlasíte aj s predĺženou lehotou vybavenia. 

Nenechajte sa oklamať!

Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v rámci 24 mesačnej záručnej doby. V prvých 12 mesiacoch od zakúpenia môže predávajúci reklamáciu zamietnuť iba na základe odborného posúdenia výrobku. Či reklamujete výrobok mesiac po jeho zakúpení alebo mesiac pred skončením zákonnej záruky, predávajúci je povinný vystaviť Vám doklad potvrdzujúci prijatie reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať viac ako 30 dní odo dňa jej prijatia a následne je predávajúci povinný vystaviť doklad o vybavení reklamácie. 

Čítajte pozorne!

Prečítajte si pozorne všetko, čo podpisujete. Nespoliehajte sa na to, že osoba oprávnená na vybavovanie reklamácie vám oznámi všetky skutočnosti, ktoré podpisujete. Čítajte aj na miestach, kde by ste podstatné informácie nečakali.

 

Odporúčané články

Európske spotrebiteľské centrum v SR pomáhalo spotrebiteľom aj v roku 2018

Poslaním Európskeho spotrebiteľského centra (ESC) je pomáhať a radiť spotrebiteľom v otázkach ich práv a povinnosti obchodníkov. Pri nakupovaní v rámci EÚ, Islandu a Nórska …
Zobraziť článok

Pozor pri nákupe parfumov online

V uplynulom období nám začali pribúdať prípady súvisiace s kúpou parfumov online. Nejde iba o prípady slovenských spotrebiteľov, ktorí si chceli zadovážiť parfum …
Zobraziť článok

V uplynulom roku bolo na našich vzdelávacích seminároch 1 104 účastníkov

V uplynulom roku 2018 sme uskutočnili celkom 42 seminárov z oblasti ochrany spotrebiteľa celkovo pre 1 104 účastníkov. Semináre  pre študentov …
Zobraziť článok