Potvrdenie o prijatí do opravy vs. Potvrdenie o prijatí reklamácie

Pozor na novú praktiku niektorých obchodníkov! Zaznamenali sme viacero podnetov od spotrebiteľov, ktorí sa nechali nachytať. Pokazil sa Vám zakúpený výrobok a nesiete ho reklamovať? Dávajte si pozor, aby vám predávajúci nevystavil doklad, ktorý nazve napr. Príjemkou opravy. Svojim podpisom následne budete súhlasiť s tým, že predávajúci niekde medzi riadkami zamietol vašu reklamáciu, pričom sa zaviažete uhradiť cenu za diagnostiku vady aj za samotnú opravu. Navyše sa neskôr dočítate, že súhlasíte aj s predĺženou lehotou vybavenia. 

Nenechajte sa oklamať!

Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho v rámci 24 mesačnej záručnej doby. V prvých 12 mesiacoch od zakúpenia môže predávajúci reklamáciu zamietnuť iba na základe odborného posúdenia výrobku. Či reklamujete výrobok mesiac po jeho zakúpení alebo mesiac pred skončením zákonnej záruky, predávajúci je povinný vystaviť Vám doklad potvrdzujúci prijatie reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať viac ako 30 dní odo dňa jej prijatia a následne je predávajúci povinný vystaviť doklad o vybavení reklamácie. 

Čítajte pozorne!

Prečítajte si pozorne všetko, čo podpisujete. Nespoliehajte sa na to, že osoba oprávnená na vybavovanie reklamácie vám oznámi všetky skutočnosti, ktoré podpisujete. Čítajte aj na miestach, kde by ste podstatné informácie nečakali.

 

Odporúčané články

Dňa 9. mája sme oslávili Deň Európy

V Trstenej sa dňa 9. mája 2019 uskutočnili oslavy pri príležitosti Dňa Európy. My sme s našimi informačnými materiálmi z oblasti ochrany spotrebiteľa …
Zobraziť článok

MS v hokeji sa čoskoro začínajú: Máte už vstupenky?

Európske spotrebiteľské centrum v SR dostáva pomerne veľa sťažností na online objednávky vstupeniek na rôzne podujatia. Keďže sú majstrovstvá sveta v ľadovom …
Zobraziť článok

Na čo si dať pozor pri kúpe vstupeniek

  Ponuka vstupeniek na športové, či kultúrne podujatia je pestrá. Blížia sa majstrovstvá sveta v hokeji a aj obdobie rôznych …
Zobraziť článok