V súvislosti so Svetovým dňom spotrebiteľských práv sme zozbierali svedectvá spotrebiteľov z rôznych členských štátov, ktorých nákup bol v roku 2020 ovplyvnený mimoriadnymi udalosťami, no vďaka úsiliu siete ECC-Net mali dobrý koniec.
„Posledné tri roky som trávil dovolenku na rybačke v Nórsku a ani rok 2020 nemal byť výnimkou. Letecká spoločnosť mi však kvôli pandémii COVID-19 nečakane zrušila lety. Vďaka úsiliu Európskeho spotrebiteľského centra v Nemecku sa mi podarilo získať peniaze naspäť. Išlo o takmer 900 eur. Som rád a ďakujem, že to vašej sieti ECC-Net vyšlo.“
„V decembri 2019 som si rezervoval vstup a večeru v berlínskej televíznej veži v termíne 27. marca 2020. Kvôli pandémii COVID-19 bola moja rezervácia zrušená. Reštaurácia mi ako riešenie vzniknutej situácie ponúkla na výber vystavenie náhradného poukazu alebo vrátenie platby. Vybral som si vrátenie peňazí, no o dva týždne mi bol doručený poukaz. Vzhľadom na to, že s reštauráciou sa v tom čase nedalo spojiť som sa obrátil na ESC v Dánsku a zaslal som im k môjmu prípadu všetky podklady. Po niekoľkých týždňoch mi bol doručený e-mail, že mám reštaurácii vrátiť poukaz a následne mi bola uhradená platba za večeru čo sa aj stalo. Veľmi pekne ďakujem za pomoc.“
„Rovnako ako mnoho iných spotrebiteľov v roku 2020 sme aj my kvôli pandémii COVID-19 mali problémy s vrátením peňazí za letenky. Letecká spoločnosť nám nechcela pomôcť. Oslovili sme aj súkromnú spoločnosť, ktorá sa špecializuje na vymáhanie náhrad za zrušené lety, no bezvýsledne. Po oslovení Európskeho spotrebiteľského centra v Dánsku sme dostali rýchlu a profesionálnu odpoveď a náš prípad následne prijali na vybavenie. Po relatívne krátkej dobe nám prišla správa, že dopravca naše požiadavky akceptuje. Komunikácia s Európskym spotrebiteľským centrom v Dánsku a ich služby boli veľmi dobré.“
„Kvôli pandémii COVID-19 zrušili našej rodine spiatočné letenky. Išlo o pomerne zložitý prípad, ktorý zahŕňal viacero leteckých dopravcov a cestovnú agentúru v rôznych štátoch. Nakoľko sme sa nevedeli domôcť vrátenia platby, obrátili sme sa na Európske spotrebiteľské centrum v Luxembursku, ktoré môžeme jedine pochváliť za ich vynikajúcu prácu, odhodlanie a vytrvalosť. Aj vďaka ich plnej podpore sme sa cítili privilegovaní a mali sme to šťastie, že náš prípad sa podarilo ukončiť vrátením plnej ceny. Prajeme im veľa úspechov v práci a vytrvalosť v pomoci spotrebiteľom“.
„S rodinou sme v novembri mali stráviť niekoľko dní v zábavnom parku vo Francúzsku. Kvôli lockdownu, ktorý ohlásila francúzska vláda, bola naša dovolenka zrušená. Nikto s nami nekomunikoval. Po niekoľkých neúspešných pokusoch o kontaktovanie zábavného parku mi môj priateľ odporučil kontaktovať Európske spotrebiteľské centrum v Luxembursku. Po niekoľkých týždňoch od zaslania žiadosti sa im podarilo vyriešiť môj prípad. Zistila som, že ide o neoceniteľnú službu, ktorú EÚ ponúka svojim občanom zadarmo. Európske spotrebiteľské centrum bude od teraz pre mňa a moju rodinu východiskovým bodom pre riešenie neriešiteľných problémov so zahraničným obchodníkom.“
Odporúčané články
Ako si užiť jarné prázdniny v pohode a bez stresu
Pripravili sme si preto pre vás niekoľko užitočných rád, na čo by ste si mali pri ceste do zahraničia počas …
Zobraziť článok
Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov
Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok
Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku
Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok