Zmeny prezentovania ponúk na Booking.com uľahčia spotrebiteľovi porovnávanie cien

Po prerokovaní Európskej komisie a spotrebiteľských orgánov sa spoločnosť Booking.com zaviazala podľa dostupných možností pozmeniť a prispôsobiť zobrazenie svojich ponúk na základe súčasných spotrebiteľských predpisov v rámci EÚ. Booking.com je už niekoľko rokov jedným z najväčších cestovateľských portálov na svete. V rámci digitálneho cestovného ruchu poskytuje  cestovateľom ponuku rôzneho typu ubytovania, dopravy, vyhľadávania letov, rovnako aj možnosť rezervácie v reštauráciách. Zobrazovanie cien, či poskytovanie zliav prostredníctvom tohto portálu prejde viacerými zmenami.

Didier Reynders, komisár pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľa, apeloval vo svojom vyjadrení na zamedzenie manipulatívnych techník, ktoré pozostávali najmä zo skrývania zaplateného umiestnenia v rebríčkoch vyhľadávania, či skresľovania výšky ponúknutých zliav. Dozor nad dodržiavaním týchto záväzkov budú vykonávať vnútroštátne spotrebiteľské orgány v koordinácií s Európskou komisiou.

Základné zmeny, ktoré sa Booking.com zaviazal urobiť najneskôr do 16. júna 2020:

  • Ozrejmiť spotrebiteľom, že vyhlásenia ako „posledná voľná izba“, sa vzťahujú výlučne na ich dostupnosť na portáli Booking.com.
  • Neinzerovať časovo ohraničené ponuky, keď po ich uplynutí bude cena rovnaká.
  • Zreteľne uviesť, či ubytovanie ponúka súkromný hostiteľ alebo profesionál.
  • Prezentovať vo výsledkoch vyhľadávania podľa jednotlivých vyhľadávacích kritérií aj ubytovanie, ktoré je na portáli momentálne vypredané.
  • Zreteľne uviesť celkovú cenu za ubytovanie (vrátane daní a poplatkov, ktoré je možné vypočítať vopred, prípadne iných nevyhnutných poplatkov).
  • Ak existuje rozdiel v cene rovnakého ubytovania kvôli rôznym dátumom pobytu, či na základe zadania iných odlišných kritérií, má portál zabezpečiť, aby to nebolo uvádzané ako zľava.
  • V prípade prezentovania zľavy na základe cenového porovnania má portál označiť aj skutočnú úsporu pre spotrebiteľa. Môže tak urobiť napríklad uvedením detailov týkajúcich sa zľavy.
  • Uvádzať podľa akých kritérií sú usporiadané výsledky vyhľadávania, a či poplatky uhradené poskytovateľom ubytovania za inzerciu na Booking.com ovplyvnili jeho pozíciu vo vyhľadávaní.

Odporúčané články

Den bezpečného internetu 2024

Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov

Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok

Balík na dobierku

Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku

Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok

Európske spotrebiteľské centrum v SR v roku 2023

Rok 2023 bol pre nás plný skvelých aktivít a projektov, ktoré sa zamerali na zlepšenie povedomia spotrebiteľov a boj proti …
Zobraziť článok