Zmeny prezentovania ponúk na Booking.com uľahčia spotrebiteľovi porovnávanie cien

Po prerokovaní Európskej komisie a spotrebiteľských orgánov sa spoločnosť Booking.com zaviazala podľa dostupných možností pozmeniť a prispôsobiť zobrazenie svojich ponúk na základe súčasných spotrebiteľských predpisov v rámci EÚ. Booking.com je už niekoľko rokov jedným z najväčších cestovateľských portálov na svete. V rámci digitálneho cestovného ruchu poskytuje  cestovateľom ponuku rôzneho typu ubytovania, dopravy, vyhľadávania letov, rovnako aj možnosť rezervácie v reštauráciách. Zobrazovanie cien, či poskytovanie zliav prostredníctvom tohto portálu prejde viacerými zmenami.

Didier Reynders, komisár pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľa, apeloval vo svojom vyjadrení na zamedzenie manipulatívnych techník, ktoré pozostávali najmä zo skrývania zaplateného umiestnenia v rebríčkoch vyhľadávania, či skresľovania výšky ponúknutých zliav. Dozor nad dodržiavaním týchto záväzkov budú vykonávať vnútroštátne spotrebiteľské orgány v koordinácií s Európskou komisiou.

Základné zmeny, ktoré sa Booking.com zaviazal urobiť najneskôr do 16. júna 2020:

  • Ozrejmiť spotrebiteľom, že vyhlásenia ako „posledná voľná izba“, sa vzťahujú výlučne na ich dostupnosť na portáli Booking.com.
  • Neinzerovať časovo ohraničené ponuky, keď po ich uplynutí bude cena rovnaká.
  • Zreteľne uviesť, či ubytovanie ponúka súkromný hostiteľ alebo profesionál.
  • Prezentovať vo výsledkoch vyhľadávania podľa jednotlivých vyhľadávacích kritérií aj ubytovanie, ktoré je na portáli momentálne vypredané.
  • Zreteľne uviesť celkovú cenu za ubytovanie (vrátane daní a poplatkov, ktoré je možné vypočítať vopred, prípadne iných nevyhnutných poplatkov).
  • Ak existuje rozdiel v cene rovnakého ubytovania kvôli rôznym dátumom pobytu, či na základe zadania iných odlišných kritérií, má portál zabezpečiť, aby to nebolo uvádzané ako zľava.
  • V prípade prezentovania zľavy na základe cenového porovnania má portál označiť aj skutočnú úsporu pre spotrebiteľa. Môže tak urobiť napríklad uvedením detailov týkajúcich sa zľavy.
  • Uvádzať podľa akých kritérií sú usporiadané výsledky vyhľadávania, a či poplatky uhradené poskytovateľom ubytovania za inzerciu na Booking.com ovplyvnili jeho pozíciu vo vyhľadávaní.

Odporúčané články

Koronavírus: Práva cestujúcich v leteckej doprave

V tomto roku boli európsky dopravný priemysel a cestujúci silno zasiahnutí vypuknutím pandémie zapríčinenej ochorením Covid-19. Ochranné opatrenia prijaté jednotlivými vládami …
Zobraziť článok

Safer Streaming: Ako sa vyhnúť hrozbám spojeným s podvodnými streamovacími službami

Naše každodenné životy sú ovplyvňované internetom viac ako kedykoľvek predtým. Internetové služby zmenili spôsob, ktorým pracujeme, zabávame sa a komunikujeme. Všetko …
Zobraziť článok

Koronavírus: Vaše nároky za vstupenky na zrušené podujatia v zahraničí

Letné a jesenné mesiace si mnohí z nás spájajú s festivalmi, umením, prípadne s účasťou na športových podujatiach. Celosvetová pandémia ochorenia COVID-19 spôsobila, že …
Zobraziť článok