Zmeny prezentovania ponúk na Booking.com uľahčia spotrebiteľovi porovnávanie cien

Po prerokovaní Európskej komisie a spotrebiteľských orgánov sa spoločnosť Booking.com zaviazala podľa dostupných možností pozmeniť a prispôsobiť zobrazenie svojich ponúk na základe súčasných spotrebiteľských predpisov v rámci EÚ. Booking.com je už niekoľko rokov jedným z najväčších cestovateľských portálov na svete. V rámci digitálneho cestovného ruchu poskytuje  cestovateľom ponuku rôzneho typu ubytovania, dopravy, vyhľadávania letov, rovnako aj možnosť rezervácie v reštauráciách. Zobrazovanie cien, či poskytovanie zliav prostredníctvom tohto portálu prejde viacerými zmenami.

Didier Reynders, komisár pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľa, apeloval vo svojom vyjadrení na zamedzenie manipulatívnych techník, ktoré pozostávali najmä zo skrývania zaplateného umiestnenia v rebríčkoch vyhľadávania, či skresľovania výšky ponúknutých zliav. Dozor nad dodržiavaním týchto záväzkov budú vykonávať vnútroštátne spotrebiteľské orgány v koordinácií s Európskou komisiou.

Základné zmeny, ktoré sa Booking.com zaviazal urobiť najneskôr do 16. júna 2020:

  • Ozrejmiť spotrebiteľom, že vyhlásenia ako „posledná voľná izba“, sa vzťahujú výlučne na ich dostupnosť na portáli Booking.com.
  • Neinzerovať časovo ohraničené ponuky, keď po ich uplynutí bude cena rovnaká.
  • Zreteľne uviesť, či ubytovanie ponúka súkromný hostiteľ alebo profesionál.
  • Prezentovať vo výsledkoch vyhľadávania podľa jednotlivých vyhľadávacích kritérií aj ubytovanie, ktoré je na portáli momentálne vypredané.
  • Zreteľne uviesť celkovú cenu za ubytovanie (vrátane daní a poplatkov, ktoré je možné vypočítať vopred, prípadne iných nevyhnutných poplatkov).
  • Ak existuje rozdiel v cene rovnakého ubytovania kvôli rôznym dátumom pobytu, či na základe zadania iných odlišných kritérií, má portál zabezpečiť, aby to nebolo uvádzané ako zľava.
  • V prípade prezentovania zľavy na základe cenového porovnania má portál označiť aj skutočnú úsporu pre spotrebiteľa. Môže tak urobiť napríklad uvedením detailov týkajúcich sa zľavy.
  • Uvádzať podľa akých kritérií sú usporiadané výsledky vyhľadávania, a či poplatky uhradené poskytovateľom ubytovania za inzerciu na Booking.com ovplyvnili jeho pozíciu vo vyhľadávaní.

Odporúčané články

„Zľavový klub“ stále ponúka zdravotné pomôcky

Opäť sa na nás obrátil spotrebiteľ, ktorý sa nechal nalákať na „výhodnú“ ponuku zdravotnej pomôcky z tzv. zľavového klubu. Predovšetkým v týchto …
Zobraziť článok

Koronavírus: Dovolenku zakúpenú v cestovnej kancelárii je možné bezplatne zrušiť

V týchto dňoch je na nás smerovaných množstvo otázok týkajúcich sa možnosti zrušenia zájazdov z dôvodu možnej nákazy koronavírusom. Každý …
Zobraziť článok

Pozor na internetové nákupné galérie!

V poslednom období sa na internete a najmä v rámci reklám na sociálnych sieťach objavuje mnoho sponzorovaných odkazov na e-shopy, ktoré ponúkajú tovar …
Zobraziť článok