Vyhnite sa skrytému predplatnému

Internet je plný bezplatných skúšobných balíčkov. Objednaním skúšobného balíčka výživového doplnku či potravy pre zvieratá však riskujete, že budete viazaní dohodou o predplatení. Obracajú sa na nás spotrebitelia, ktorí sa objednaním skúšobného balíčka zaviazali k predplatnému daného produktu.  Bez toho, aby o tom vedeli. Produkt je im opätovne doručovaný aj s výzvami na jeho zaplatenie.

Naučte sa viac o svojich právach v situáciách, ak dostanete výzvu na zaplatenie faktúry za produkty, ktoré ste si nikdy neobjednali. V niektorých prípadoch môžete zistiť, že vyskúšaním produktu ste sa automaticky prihlásili na jeho odber.

Zmluvu môžete zrušiť

Ak bola zmluva uzavretá online, máte 14 dňovú lehotu na rozmyslenie svojho nákupu. V pochybnostiach musí predajca preukázať, že ste zmluvu skutočne uzavreli. Dohodou ste viazaní, iba ak sa v zmluve jasne uvádza, že súhlasíte s odberom, ktorý je viazaný finančnou čiastkou. Tento fakt musí byť jasne uvedený v momente objednávania skúšobného balíčka. Ak nie je jasne uvedené, že objednaním skúšobného balíčka sa zaväzujete odoberať produkt za peniaze, dohodou nie ste viazaní.

Za nevyžiadanú zásielku nemusíte zaplatiť

Ak dostanete faktúru za niečo, čo ste si neobjednali, nemáte žiadnu povinnosť zaplatiť. Môžete písomne kontaktovať predajcu a poukázať na to, že ste si daný výrobok neobjednali. Nemáte však žiadnu povinnosť produkt zaplatiť alebo vrátiť zásielku predajcovi. Informujte predajcu, že si tovar môže vyzdvihnúť na vašej adrese.

Hľadajte riešenie

Ak ste uzavreli dohodu o predplatení bez toho, aby ste o nej vedeli, alebo ste dostali nevyžiadanú zásielku, či faktúru, kontaktujte predávajúceho. Ak nemôžete nájsť riešenie s predajcom, kontaktujte nás.

Tipy Európskeho spotrebiteľského centra v SR

  • Pred tým, ako uskutočníte objednávku, overte si, či budete zaregistrovaný ako odberateľ produktov.
  • Overte si, či máte povinnosť zakúpiť si produkt pred tým, ako zrušíte svoje predplatné.
  • Ponechajte si kópiu inzerátu.
  • Napíšte sťažnosť predajcovi, ak dostanete produkt alebo faktúru za produkt, ktorý ste si neobjednali.

Odporúčané články

„Zľavový klub“ stále ponúka zdravotné pomôcky

Opäť sa na nás obrátil spotrebiteľ, ktorý sa nechal nalákať na „výhodnú“ ponuku zdravotnej pomôcky z tzv. zľavového klubu. Predovšetkým v týchto …
Zobraziť článok

Koronavírus: Dovolenku zakúpenú v cestovnej kancelárii je možné bezplatne zrušiť

V týchto dňoch je na nás smerovaných množstvo otázok týkajúcich sa možnosti zrušenia zájazdov z dôvodu možnej nákazy koronavírusom. Každý …
Zobraziť článok

Pozor na internetové nákupné galérie!

V poslednom období sa na internete a najmä v rámci reklám na sociálnych sieťach objavuje mnoho sponzorovaných odkazov na e-shopy, ktoré ponúkajú tovar …
Zobraziť článok