Deň Európy: Sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net od začiatku pandémie COVID-19 zachránila spotrebiteľom viac ako 4 milióny eur

Od marca 2020, od kedy pandémia COVID-19 značne obmedzila možnosti bezstarostného vycestovania do skoro celého sveta, zaznamenala sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net výrazný nárast žiadostí o pomoc pri cezhraničných problémoch. V súvislosti s prípadmi zrušených letov, uzatvorených hotelov, či inými cestovnými obmedzeniami alebo nákupmi online sa sieti ECC–Net podarilo pre spotrebiteľov získať späť viac ako 4 milióny eur.

ECC-Net pomáha spotrebiteľom dostať sa späť k peniazom

Pandémia ochromila cestovný ruch a platby za zrušené dovolenky zostali visieť niekde vo vzduchu. S vrátením platby, či s poskytnutím poukazu, boli spojené rôzne problémy. ECC-Net pomáha spotrebiteľom, ktorým sa s cestovnou kanceláriou alebo inou spoločnosťou so sídlom v inej krajine EÚ, na Islande alebo v Nórsku nepodarilo vyriešiť tieto nepríjemné situácie.

Od marca 2020 sa na ECC-Net oveľa častejšie obracajú cestujúci, ktorí majú jednoznačný nárok na vrátenie peňazí, no vrátili im iba symbolickú časť platby alebo vôbec nič. Ďalej sa prípady týkajú situácií, keď spotrebitelia namiesto platby získali kompenzáciu iba formou poukazu, aj keď v skutočnosti im vznikol nárok na vrátenie platby. Presne v takýchto situáciách môžeme spotrebiteľom pomôcť, a to kontaktovaním partnerského centra v krajine obchodníka.  ECC-Net sa uplynulý rok podarilo dosiahnuť pozitívne mimosúdne riešenie pre spotrebiteľov v takmer 70% prijatých prípadov.

Rok s COVID-19 v číslach ECC-Net

Okrem prípadov zodpovedala ECC-Net v období od marca 2020 do marca 2021 viac ako 170 000 otázok od spotrebiteľov z celej Európy. Spotrebitelia sa zaujímali najmä o to aké sú ich nároky pri problémoch s poskytovateľmi cestovných služieb alebo mali otázky týkajúce sa európskeho spotrebiteľského práva.

Ide o 44% navýšenie oproti rovnakému obdobiu v predchádzajúcom roku. Prevažná väčšina otázok sa týkala odvetvia cestovného ruchu, a to najmä zrušených letov a zájazdov, či ako postupovať pri nemožnosti alebo obavách vycestovať. Spotrebiteľov tiež zaujímalo čo robiť, keď došlo k uzavretiu ubytovacieho zariadenia.

Odporúčané články

Tipy ako neprísť o peniaze a radosť z dovolenky

Po stresujúcom roku prichádza príležitosť užiť si voľný čas počas letných dovoleniek. Mnohí z nás si to spájajú najmä s pobytom pri …
Zobraziť článok

Prevádzkovateľ internetovej pasce odsúdený na trest odňatia slobody

Riaditeľa spoločnosti prevádzkujúcej internetovú pascu odsúdil dánsky súd na dvojročný trest odňatia slobody. Internetová pasca za 7 mesiacov poškodila 8 000 spotrebiteľov a podvod dosiahol výšku 493 000 EUR.

Mimoriadne COVID moratórium pre leteckého dopravcu Smartwings sa skončilo

Od 15. apríla 2021 môžeme v spolupráci s Európskym spotrebiteľským centrom v ČR znovu začať vybavovať prípady voči spoločnosti Smartwings.