
Počnúc letom 2022 nie je možné riešiť prípady mimosúdnou cestou proti leteckej spoločnosti Wizzair v rámci siete ECC-Net, nakoľko Európske spotrebiteľské centrum v Maďarsku dlhodobo nedostáva odpovede k prípadom, ktoré boli dopravcovi zaslané pred septembrom 2022.
Tipy ako sa domáhať svojich práv
Ku koncu roka 2022 nás Európske spotrebiteľské centrum v Maďarsku informovalo o tom, že dopravca deklaroval záujem na vyriešení situácie. Nakoľko však k posunu nedošlo, pripravili sme pre vás tipy ako sa domáhať svojich práv.
Riešenie sporu prostredníctvom dozorného orgánu
Pokiaľ ide o porušenie európskeho nariadenia č. 261/2004 o právach spotrebiteľov v leteckej doprave (meškanie letu, zrušenie letu, odmietnutie nástupu), existuje možnosť obrátiť sa na národný orgán dohľadu podľa miesta odletu. Tento postup je bezplatný a pre jeho využitie môžete využiť typizovaný formulár.
Kontaktné informácie nájdete v prvom PDF dokumente uvedenom na stránke:
https://transport.ec.europa.eu/transport-themes/passenger-rights/national-enforcement-bodies-neb_en
Európske konanie s nízkou hodnotou sporu
Jednou z možností ako individuálne vyriešiť spor s dopravcom je európske konanie vo veciach s nízkou hodnotou sporu.
Ide o súdne konanie, ktoré spravidla prebieha písomnou formou. Rozsudok vydaný v tomto konaní je automatický platný v ostatných členských štátoch EÚ a voči jeho uznaniu v zásade nemožno namietať.
Uvedené cezhraničné konanie, spočíva vo vyplnení formulára a priložení podkladov preukazujúcich váš nárok. V prípade, že podáte návrh na slovenskom súde, môžete požiadať o odpustenie poplatkovej povinnosti z dôvodu, že ide o spotrebiteľský spor.
Príslušnosť súdu
Pokiaľ je let obsluhovaný z letiska na Slovensku (Bratislava alebo Košice), tak je príslušný súd podľa miesta letiska odletu.
Ak je let obsluhovaný z letiska v inej krajine, tak je príslušný súd podľa sídla leteckej spoločnosti – v tomto prípade Maďarsko. Podľa informácii na európskom portáli elektronickej justície je minimálny poplatok pre začatie konania vo výške 15 000 HUF, t. j. cca. 37€.
V prípade akýchkoľvek otázok a nejasností ohľadom uvedených možností nás môžete kontaktovať.
Odporúčané články

Black Friday: 5 rád ako prežiť nákupnú horúčku bez ujmy na zdraví vašej peňaženke
Počas novembrového výpredajového šialenstva „Black Friday“, lákajú obchodníci spotrebiteľov na výhodné ponuky tovaru za bezkonkurenčné ceny. Pripravili sme si pre …
Zobraziť článok

Návrh Európskej komisie: Vylepšenie Alternatívneho riešenia sporov (ARS) pre spotrebiteľov
Európska komisia navrhuje nové opatrenia na vylepšenie alternatívneho riešenia sporov (ARS). Táto iniciatíva reaguje na zistenia posúdenia vplyvu, ktoré vykonala …
Zobraziť článok

Halloween: Ako rozpoznať online podvodníka aby sa z vášho nákupu nestala len ilúzia
Online nákupy sú rizikové, pretože internetová anonymita privádza podvodníkov.Preto by ste mali byť opatrní a dodržiavať bezpečnostné opatrenia.