U overeného belgického obchodníka si pán Marek, numizmatický zberateľ a fanatik, objednal mince v hodnote 600 EUR. Tie ale vôbec neprichádzali a neprichádzali…
Marek pred Vianocami urobil objednávku v hodnote 600 EUR. Od obchodníka už nakupoval niekoľkokrát, a tak sa mu zdalo všetko v najlepšom poriadku. Keď však zásielka nepristála pod vianočným stromčekom a pošta ju nedoručila ani po mesiaci, napísal obchodníkovi.
Zistilo sa, že zásielka sa stratila, no našťastie bola poistená. Predajca sa ale zdráhal vrátiť celú kúpnu cenu. Argumentoval tým, že bola poistená len na 500 EUR, a preto môže vrátiť len túto sumu. Navyše ju chcel vrátiť, až keď kuriérska spoločnosť objasní, ako ku strate došlo.Prebehla teda séria e-mailovej a telefonickej komunikácie, avšak ani tá nikam neviedla. Nakoniec už belgický obchodník nereagoval vôbec.
Na súd som sa určíte obracať nechcel, najmä kvôli zdĺhavému procesu a neistému výsledku. „Hľadal som pomoc všade, nakoniec som narazil aj na stránky Európskeho spotrebiteľského centra v SR. Poslal som všetky dokumenty, a za dva týždne som sa už radoval, pretože mi vrátili peniaze za objednávku,“ uviedol pán Marek.