Ak ste si zakúpili výrobok alebo službu v obchode, pričom zakúpený výrobok alebo poskytnutá služba nevykazuje žiadne vady, nemáte právo na odstúpenie od zmluvy zo zákona (ako je tomu pri nákupe online alebo mimo prevádzkových priestorov).
Obchodník vám však môže umožniť v určitej lehote po nákupe tovar vrátiť, musí však byť v pôvodnom obale a so všetkými pôvodnými visačkami, nepoužitý, skrátka v takom stave, aby ho mohol obchodník znovu predať. V takomto prípade však ide o prejav dobrej vôle obchodníka, o tzv. proklientský prístup, ktorým obchodník „odmeňuje“ svojich zákazníkov, nie je to jeho povinnosť.
Spotrebiteľ pri nákupe výrobkov alebo služieb v obchode má právo získať všetky informácie o výrobku alebo službe, ktoré si chce kúpiť, aby uskutočnil tzv. informovaný výber a kúpil si to, čo spĺňa jeho požiadavky, keďže výrobky alebo služby zakúpené v obchode nemá právo vrátiť, pokiaľ nie sú vadné.