Rezervovali ste si už auto on-line a v prijímacej kancelárii požičovne ste zistili, že musíte zaplatiť viac? V roku 2015 sa to prihodilo 2 000 spotrebiteľom v Európe, ktorí tieto problémy nahlásili sieti európskych spotrebiteľských centier.
Komisia, európske orgány na ochranu spotrebiteľa a päť najväčších požičovní automobilov (Avis, Europcar, Enterprise, Hertz a Sixt), ktoré predstavujú dve tretiny všetkých súkromných prenájmov automobilov v EÚ, v reakcii na vysoký počet sťažností od turistov v celej EÚ začali v roku 2014 viesť rokovania.
Päť najväčších požičovní v nadväznosti na tieto rokovania v súčasnosti zmenilo a zlepšilo svoje obchodné postupy, zmluvné podmienky a vnútornú politiku a zaviedlo zmeny. Spotrebitelia budú môcť počítať s týmito podmienkami:
Celková cena rezervácie zahŕňa všetky povinné poplatky.
Ak sú v niektorých krajinách podľa zákona povinné zimné pneumatiky, budú zahrnuté v inzerovanej cene.
Zrozumiteľný opis hlavných podmienok prenájmu.
Spotrebitelia budú mať k dispozícii jasné informácie o hlavných charakteristikách prenájmu (povolený limit najazdených kilometrov, vyúčtovanie paliva, zrušenie rezervácie, požiadavky na zloženie zálohy atď.).
Zrozumiteľné informácie o doplnkovom poistení.
Spotrebitelia budú mať k dispozícii cenu a podrobné informácie o voliteľných službách, najmä pokiaľ ide o poistenie pre prípad nehody, vďaka ktorému sa znižuje finančná spoluúčasť v prípade poškodenia. Pred zakúpením príslušných produktov spotrebiteľom musia byť jasne uvedené informácie o tom, čo pokrýva poistenie v základnej cene prenájmu a čo pokrýva prípadné doplnkové poistenie.
Transparentné vyúčtovanie paliva.
Spotrebitelia budú mať vždy možnosť dostať vozidlo s plnou nádržou a s plnou nádržou ho vrátiť.
Zrozumiteľný postup kontroly vozidla.
Ešte pre úhradou budú spotrebitelia oboznámení so súvisiacimi dôvodmi a budú im predložené dôkazy o poškodeniach.
Spravodlivý postup pri riešení škôd.
Ešte pred vykonaním úhrady má spotrebiteľ možnosť napadnúť akékoľvek poškodenie.