Pán Kristián z Rimavskej Soboty si na internete od českého obchodníka objednal licenčný kľuč k softvéru, predajca však po zaplatení prestal reagovať na akékoľvek výzvy. Pán Kristián síce za službu riadne zaplatil, licenčný kľuč mu však nebol doručený.
Na obchodníka neplatili e-maily, listy ani telefonáty, dokonca prestala fungovať aj jeho internetová stránka. Pán Kristián bol už zúfalý, hľadal ďalšie možnosti až jednu našiel na internetovej diskusii.
Odpoveďou na jeho ťažkosti bolo Európske spotrebiteľské centrum v SR (ESC v SR). Vyplnil formulár na ich stránke a po niekoľkých dňoch ho kontaktovali zástupcovia organizácie. Za pár týždňov ho oslovil priamo český obchodník s ponukou vrátenia peňazí.
To Kristiánovi nevyhovovalo, avšak po ďalších ťahaniciach a intervenciách ESC v SR mal Kristián kľuč „v ruke“. „Služby ESC v SR by som určíte využil znova, ale dúfam, že ich už nebudem potrebovať,“ uviedol Kristián.