Ak sa Vám stalo, že ste si objednali vzorku výrobku alebo súhlasili s ponukou na poskytovanie služby a neustále vám bez vášho súhlasu odchádzajú peniaze z účtu, prečítajte si nasledujúci zoznam odporúčaní, ktoré vám môžu pomôcť:
- Výrobok nepoužívajte, pretože údajná bezplatná vzorka zvykne byť v potvrdení objednávky označená ako „uvítací balíček“.
- Overte si, či sa v obchodných podmienkach alebo v potvrdení objednávky neuvádza, že objednávkou tovaru alebo služby si zároveň objednávate ich predplatné. Pri pascách na internete je táto informácia obvykle dobre skrytá alebo formulovaná nejasným spôsobom. V prípade, že vás obchodník jasne neinformuje, že prijatím ponuky si objednávate aj predplatné, nemôže byť takáto ponuka záväzná.
- Čeknite si, či sa s objednávkou spája aj povinnosť platby. Zaplatiť musíte iba v prípade, že ste o povinnosti zaplatiť boli informovaní vopred a výslovne ste s týmto záväzkom súhlasili.
- Skontrolujte si, či je možné odstúpiť od zmluvy. Pri nákupoch v rámci EÚ máte právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní. Ak Vás predávajúci o tomto práve neinformoval, táto lehota sa môže predĺžiť o 12 mesiacov. Ak ste zistili, že nemáte právo na odstúpenie od zmluvy, nájdite si obchodné podmienky a pokúste sa zistiť, akým spôsobom je možné predplatné ukončiť.
- Využite právo na odstúpenie od zmluvy. Zašlite obchodníkovi odstúpenie či už formou e-mailu alebo poštou ako doporučenú zásielku.
- Nepoužitý výrobok vráťte späť predávajúcemu. Využite službu, ktorá Vám umožní zásielku sledovať.
- Trvajte na vrátení peňazí. Pri odstúpení od zmluvy máte nárok na vrátenie peňazí vrátane poštovného. Ak ste zaplatili kartou, kontaktujte vydavateľa karty a zistite, či nie je možné vykonať chargeback.
Vyzýva vás opakovane obchodník, aby ste zaplatili?
Prišla vám od obchodníka písomná upomienka? Ak ste už faktúru v predchádzajúcej komunikácii s obchodníkom napadli, nemusíte na ňu opäť nevyhnutne reagovať, no odporúčame vám o tom obchodníka informovať. Naopak ak vám bola doručená písomná upomienka od spoločnosti zaoberajúcej sa vymáhaním pohľadávok, v takomto prípade musíte túto spoločnosť písomne informovať, že ste faktúru napadli. Môžete použiť tú istú správu, ktorú ste zasielali obchodníkovi.
Odstúpili ste od zmluvy, no stále vám sťahujú peniaze z účtu?
Po odstúpení od zmluvy je zmluva ukončená a obchodník ďalej nemá právo na sťahovanie peňazí z vášho účtu. V prípade, že sa to aj napriek tomu deje, kontaktujte banku a požiadajte o chargeback. K žiadosti nezabudnite predložiť aj odstúpenie od zmluvy, ktoré ste zaslali obchodníkovi. Do úvahy prichádza aj zablokovanie platobnej karty. Overte si či je možné zablokovať vašu platobnú kartu, aby ste obchodníkovi znemožnili strhávanie ďalších platieb, avšak majte na pamäti, že vydanie novej karty môže byť spoplatnené.
Neviete si poradiť?
Obráťte sa na nás. Môžeme vám pomôcť, ak nám predložíte potrebné podklady a obchodník má sídlo v niektorom z členských štátov EÚ, na Islande, v Nórsku alebo vo Veľkej Británii.
Odporúčané články
Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov
Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok
Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku
Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok
Európske spotrebiteľské centrum v SR v roku 2023
Rok 2023 bol pre nás plný skvelých aktivít a projektov, ktoré sa zamerali na zlepšenie povedomia spotrebiteľov a boj proti …
Zobraziť článok