Znenazdajky sa aj na „dušičkové“ Slovensko vkradla tradícia halloweenskych párty v hrôzu naháňajúcich kostýmoch. Mnohé e-shopy sa predbiehajú v ponuke, a tak stačí jeden klik a môžete byť Zombik. Veď kto by si nechal ujsť príležitosť prezliecť sa do kostýmu ducha, kostry, pavúka, či tekvice. Ak ste si našli svoj kostým či strašidelnú rekvizitu online, dajte si pozor na nasledujúce prípady a vopred sa riaďte našimi tipmi.
- Predávajúci je duch
Aj keď vy by ste radi na halloweenskej párty zahviezdili v kostýme ducha, predávajúci by duchom rozhodne nemal byť.
Každý e-shop musí mať na stránke uvedené kontakty, na ktorých je možné predávajúceho zastihnúť. Týmito kontaktmi sú:
- obchodné meno,
- sídlo,
- telefónne číslo a e-mail.
Adresu je dobré overiť si napríklad cez google street view. Stretli sme sa s prípadmi, že adresa uvedená ako sídlo obchodníka vôbec neexistovala.
- V kostýme vyzeráte ako tekvica
Doslovne. Chceli ste byť malou zlatou ozdobnou tekvičkou, ale v skutočnosti vyzeráte ako obrovská vyrezávaná tekvica. Ak sa v kostýme necítite pohodlne, svoj nákup uskutočnený on-line si môžete do 14 dní rozmyslieť bez udania dôvodu.
- V kostýme nevyzeráte strašidelne ako Hulk, ale ako láskavý Shrek
Kostým vyzerá exkluzívne, ale cena je nezvyčajne nízka? Nenakupujte, ak pomer kvality a ceny vyvolávajú podozrenie. Ak niečo vyzerá až príliš lákavo a chcete pokračovať v nákupe, pozorne si prečítajte informácie o výrobku, tabuľku s veľkosťami, recenzie výrobku a skontrolujte informácie o odstúpení od zmluvy, ak by ste chceli tovar vrátiť.
Od zmluvy uzavretej on-line sa nedá odstúpiť napríklad v prípade hygienicky zabaleného tovaru, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorý bol po dodaní rozbalený (pančuchy, farby na tvár, spodná bielizeň a pod.).
- Strašiť budete až na fašiangy
Ak nechcete ísť na karneval počas fašiangov prezlečený ako kostra, či monštrum s nožom zapichnutým v hlave, skontrolujte na stránke dodacie lehoty. Oplatí sa to najmä v prípadoch, keď nie je možné od zmluvy odstúpiť. Napríklad, ak váš kostým či rekvizitu upravujú podľa vašich osobitných požiadaviek.
Ak by podľa údajov na stránke e-shop mal dodanie vašej zásielky stihnúť, aj tak je dobré pri objednávke predávajúceho upozorniť, že na neskoršom dodaní nemáte záujem. Ak by Vaša zásielka meškala, máte právo na zrušenie nákupu a na vrátenie peňazí späť na váš účet.
- Hororový nemusí byť len kostým, ale aj účet
Majte na pamäti, že ak objednávate z e-shopu mimo EÚ (napr. USA alebo Čína) uplatňujú sa na váš nákup iné pravidlá a možno budete musieť platiť clo, DPH a ďalšie poplatky, o ktorých nebudete vopred informovaní.
V prípade strašidelnej skúsenosti s obchodníkom v rámci EÚ, Islandu, Nórska a Veľkej Británie neváhajte využiť naše služby mimosúdneho riešenia cezhraničných spotrebiteľských sporov .
Odporúčané články
Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov
Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok
Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku
Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok
Európske spotrebiteľské centrum v SR v roku 2023
Rok 2023 bol pre nás plný skvelých aktivít a projektov, ktoré sa zamerali na zlepšenie povedomia spotrebiteľov a boj proti …
Zobraziť článok