Na čo pamätať pri prevzatí, používaní a vrátení auta

Pri prevzatí vozidla

Pri prevzatí, nemusí byť  vami objednané auto k dispozícii, cena je môže byť vyššia alebo zistíte, že auto je poškodené.  Požičovňa áut je v takomto prípade povinná poskytnúť vám auto v súlade s rezerváciou a na dodržaní podmienok rezervácie môžete trvať.

Ak vám ponúknu auto nižšej kategórie máte právo na primeranú zľavu. V prípade, že vám požičovňa odmietne poskytnúť zľavu a nedodrží podmienky rezervácie, máte právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí. Navyše, ak vám týmto vzniknú dodatočné náklady, môžete ich následne od autopožičovne vymáhať.

Ak je v skutočnosti cena objednaného auta vyššia ako pri rezervácii, trvajte na cene, za ktorú ste si ho rezervovali a ak vám auto odmietnu požičať za cenu uvedenú v rezervácii, od zmluvy môžete odstúpiť a vznikne vám aj právo na vrátenie peňazí.  Pokiaľ si auto aj napriek navýšeniu ceny chcete prenajať, zaplaťte faktúru s výhradou jej dodatočného preskúmania. Neskôr budete môcť požadovať vrátenie rozdielu v cene.  Taktiež si nezabudnite odložiť všetky doklady a poznamenať si kontaktné údaje spoločnosti, ktorá vám auto reálne prenajala. V prípade, že ste si auto rezervovali cez inú spoločnosť, o navýšení ceny by ste ju mali tiež informovať.

Pri prevzatí vozidla s vami pracovník autopožičovne prejde auto a do preberacieho protokolu zaznačí škrabance, či iné nedostatky. Aj vy si auto dôkladne prezrite a ak nájdete poškodenia, trvajte na ich zaznamenaní, ak je to nutné odfoťte si ich.

5 základných krokov, ako sa vyhnúť problému

  • ak ste si auto rezervovali on-line, nezabudnite si zobrať vytlačenú rezerváciu so sebou alebo ju mať uloženú v mobile,
  • pri podpisovaní zmluvy si skontrolujte, či sú podmienky rovnaké ako v rezervácii, ktorú ste spravili už predtým,
  • ponechajte si kópiu všetkých dokumentov, ktoré podpíšete, uistite sa, že ste pochopili, čo je kryté Vaším poistením,
  • vždy sa opýtajte na postup spoločnosti v prípade poruchy alebo nehody,
  • prekontrolujte auto so zamestnancom požičovne, či nie je nejakým spôsobom poškodené. Ak ste neobdržali nejaký špeciálny záznam o škode na vozidle, uistite sa, že Vám zamestnanec spoločnosti podpíše poznámku o existujúcej škode na vozidle.

Čo robiť v prípade poruchy alebo nehody

Ak sa auto pokazí počas trvania prenájmu, zavolajte do požičovne a dodržujte ich pokyny. Nedajte si auto opraviť sami, bez súhlasu požičovne, v prípade nehody si zaznamenajte mená a adresy všetkých zúčastnených. Keď je niekto zranený alebo sa neviete dohodnúť, kto je za nehodu zodpovedný, zavolajte políciu a okamžite kontaktujte požičovňu.

Pri vrátení

Pri vrátení vozidla snažte sa vozidlo vrátiť do požičovne počas otváracej doby, aby ste mohli byť prítomný pri prehliadke vozidla, zamestnanec by si mal poznačiť stav vozidla; takýto protokol obaja podpíšte a vyžiadajte si kópiu, pokiaľ musíte vrátiť auto mimo otváraciu dobu požičovne, zaparkujte ho na mieste na to určenom, odfoťte si vozidlo ako dôkaz jeho vrátenia v dobrom stave.