Sieť Európskych spotrebiteľských centier ECC-Net (ďalej len „sieť ESC“) počas desiatich rokov svojej existencie zaznamenala viac ako 650 000 kontaktov so spotrebiteľmi a jej 30 pobočiek bezplatne pomáha spotrebiteľom riešiť spory s podnikateľmi z iných krajín EÚ, Nórska a Islandu. Počet riešených sťažností a žiadostí o informácie sa z roka na rok zvyšuje, najčastejšie sa týkajú leteckej dopravy a nákupov cez internet. Vo viac ako dvoch tretinách prípadov podarí dosiahnuť zmierlivé mimosúdne riešenie.
Ročný počet žiadostí o informácie, poradenstvo či priamu pomoc v cezhraničných sporoch sa počas uplynulej dekády zdvojnásobil a vlani dosiahol takmer 94 000. Ďalšie viac než tri a pol milióna spotrebiteľov našlo minulý rok informácie o svojich právach v EÚ na webových stránkach národných pobočiek siete v členských krajinách EÚ, Nórsku a na Islande.
Aktivity jednotlivých centier sa zameriavajú na prevenciu podvodov na internete, spoločné projekty na podporu spotrebiteľov na jednotnom trhu, ako aj rozsiahle prieskumy a tzv. mystery shopping. Činnosť siete ESC je spolufinancovaná členskými štátmi a Európskou komisiou, ktorá využíva správy o fungovaní európskych predpisov pri tvorbe novej spotrebiteľskej legislatívy.