Objednali ste si tovar z Nemecka a v podmienkach vrátenia tovaru bolo raz uvedené, že náklady na vrátenie znáša obchodník a raz že kupujúci….tak ako to teda ma byť správne?
Vo všetkých členských štátoch musia internetové obchody poskytnúť spotrebiteľom 14 dňovú lehotu na prehodnotenie svojho nákupu, počas ktorej môžete svoj nákup vrátiť.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate vy, no existujú výnimky, keď náklady na vrátenie tovaru znáša predávajúci:
- ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám,
- ak vás predávajúci neinformoval, že náklady na vrátenie tovaru budete znášať vy, ak odstúpite od zmluvy.
Zníženie hodnoty tovaru
Tovar by ste mali skontrolovať a vyskúšať iba takým spôsobom, akým by Vám to bolo umožnené v obchode, tak aby nedošlo k zníženiu hodnoty tovaru. Za zníženie hodnoty tovaru zodpovedáte vtedy, ak ste s ním zaobchádzali iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie charakteru, vlastností a funkčnosti tovaru.
Napríklad oblečenie môžete vyskúšať, nie však nosiť; televízor môžete zapnúť, vyskúšať zvuk a obraz, určite nie však pozerať napr. majstrovstvá sveta v hokeji a keď skončia, s kľudným svedomím televízor vrátiť. Ochranné obaly môžete odstrániť, iba ak je to nevyhnutné na vyskúšanie. Predávajúci má totiž právo vrátený tovar predať ako nový, bez vynaloženia nákladov na čistenie a opravy.