Preprava a dodanie
Ak si zakúpený tovar nevyzdvihnete priamo pri zakúpení alebo ak ste objednali donáškovú službu, predajca má 30 dní na to, aby vám tovar dodal (pokiaľ ste sa nedohodli inak).
Náklady na dodanie
Obchodník vás musí vždy jasne informovať o celkovej cene vášho nákupu vrátane dodania a iných súvisiacich nákladov. Rôzne ceny za doručenie tovaru do cudzích krajín môžu byť odôvodnené.
Obchodník vám musí umožniť, aby ste vyjadrili svoj súhlas so všetkými dodatočnými platbami, ktoré požaduje, ako sú napríklad expresné dodanie alebo darčekové balenie. Vopred zaškrtnutá možnosť na webovej stránke obchodníka nepredstavuje takýto súhlas a vy máte nárok na vrátenie celej platby, ktorá by sa uskutočnila týmto spôsobom.
Poškodený tovar
Obchodník je zodpovedný za akékoľvek poškodenie tovaru od momentu jeho odoslania až do jeho dodania. Majte na pamäti, že ak výrobok, ktorý ste kúpili v ktorejkoľvek krajine EÚ, je chybný, nezodpovedá opisu alebo nie je funkčný, môžete žiadať jeho opravu, výmenu alebo v prípade, že ani jedna z týchto možností nie je možná, vrátenie peňazí.
Nedodanie tovaru
Ak nedostanete tovar do 30 dní alebo v rámci vzájomne dohodnutej lehoty, musíte upozorniť obchodníka a mali by ste mu poskytnúť dodatočný primeraný čas na dodanie tovaru. Ak vás obchodník napríklad informoval o tom, že dodanie sa oneskorí o jeden týždeň z dôvodu problémov s jeho dodávateľmi, mali by ste zvážiť, že mu poskytnete ďalší týždeň.
Ak vám obchodník tovar nedodá ani počas predĺženej lehoty, máte nárok od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie zaplatenej sumy bez odkladu. Nemusíte poskytnúť predĺženie dodacej lehoty v prípade, ak obchodník odmieta dodanie uskutočniť alebo keď dohodnutá dodacia lehota má podstatný význam, napríklad predmetný tovar je potrebný na špecifickú udalosť (svadobné šaty).