Obchodná záruka je v podstate predĺžená záruka poskytovaná obchodníkom nad rámec zákonnej záruky. Predĺžená záruka je zo strany obchodníkov čoraz viac populárnejšia a považujú ju za neoddeliteľnú súčasť svojho marketingu. Smernica o zárukách 1999/44/ES a smernica EP a Rady 2011/83/EU o právach spotrebiteľov zahŕňajú pravidlá ponúkania rozšírených záruk. Počas prieskumu týkajúceho sa významu týchto záruk vykonaného pracovníkmi siete ECC-Net on-line ako aj v kamenných predajniach sa preukázalo, že vo väčšine prípadov sú vybrané výrobky ponúkané spotrebiteľom s možnosťou rozšírenej záruky. V 60% prípadoch on-line ponúk vybraných výrobkov bola možnosť ich zakúpenia s takýmto typom záruky.
Ďalej bolo zistené, že až 56% spotrebiteľov možnosť rozšírenej záruky víta. Výrobky ktoré boli nakupované, najčastejšie sú:
- 5% výrobky pre domácnosť
- 6.% elektronika
- 5% dopravné prostriedky
10.4% iné výrobky