Na čo si dať pozor, aby ste sa nechytili do internetovej pasce

Ak sa Vám stalo, že ste si objednali vzorku výrobku alebo súhlasili s ponukou na poskytovanie služby a neustále vám bez vášho súhlasu odchádzajú peniaze z účtu, prečítajte si nasledujúci zoznam odporúčaní, ktoré vám môžu pomôcť:

  • Výrobok nepoužívajte, pretože údajná bezplatná vzorka zvykne byť v potvrdení objednávky označená ako „uvítací balíček“.
  • Overte si, či sa v obchodných podmienkach alebo v potvrdení objednávky neuvádza, že objednávkou tovaru alebo služby si zároveň objednávate ich predplatné. Pri pascách na internete je táto informácia obvykle dobre skrytá alebo formulovaná nejasným spôsobom. V prípade, že vás obchodník jasne neinformuje, že prijatím ponuky si objednávate aj predplatné, nemôže byť takáto ponuka záväzná.
  • Čeknite si, či sa s objednávkou spája aj povinnosť platby. Zaplatiť musíte iba v prípade, že ste o povinnosti zaplatiť boli informovaní vopred a výslovne ste s týmto záväzkom súhlasili.
  • Skontrolujte si, či je možné odstúpiť od zmluvy. Pri nákupoch v rámci EÚ máte právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní. Ak Vás predávajúci o tomto práve neinformoval, táto lehota sa môže predĺžiť o 12 mesiacov. Ak ste zistili, že nemáte právo na odstúpenie od zmluvy, nájdite si obchodné podmienky a pokúste sa zistiť, akým spôsobom je možné predplatné ukončiť.
  • Využite právo na odstúpenie od zmluvy. Zašlite obchodníkovi odstúpenie či už formou e-mailu alebo poštou ako doporučenú zásielku.
  • Nepoužitý výrobok vráťte späť predávajúcemu. Využite službu, ktorá Vám umožní zásielku sledovať.
  • Trvajte na vrátení peňazí. Pri odstúpení od zmluvy máte nárok na vrátenie peňazí vrátane poštovného. Ak ste zaplatili kartou, kontaktujte vydavateľa karty a zistite, či nie je možné vykonať chargeback.

Vyzýva vás opakovane obchodník, aby ste zaplatili?

Prišla vám od obchodníka písomná upomienka? Ak ste už faktúru v predchádzajúcej komunikácii s obchodníkom napadli, nemusíte na ňu opäť nevyhnutne reagovať, no odporúčame vám o tom obchodníka informovať. Naopak ak vám bola doručená písomná upomienka od spoločnosti zaoberajúcej sa vymáhaním pohľadávok, v takomto prípade musíte túto spoločnosť písomne informovať, že ste faktúru napadli. Môžete použiť tú istú správu, ktorú ste zasielali obchodníkovi.

Odstúpili ste od zmluvy, no stále vám sťahujú peniaze z účtu?

Po odstúpení od zmluvy je zmluva ukončená a obchodník ďalej nemá právo na sťahovanie peňazí z vášho účtu. V prípade, že sa to aj napriek tomu deje, kontaktujte banku a požiadajte o chargeback. K žiadosti nezabudnite predložiť aj odstúpenie od zmluvy, ktoré ste zaslali obchodníkovi. Do úvahy prichádza aj zablokovanie platobnej karty. Overte si či je možné zablokovať vašu platobnú kartu, aby ste obchodníkovi znemožnili strhávanie ďalších platieb, avšak majte na pamäti, že vydanie novej karty môže byť spoplatnené.

Neviete si poradiť?

Obráťte sa na nás. Môžeme vám pomôcť,  ak nám predložíte potrebné podklady a  obchodník má sídlo v niektorom z členských štátov EÚ, na Islande alebo v Nórsku.

 

Odporúčané články

Platobná neschopnosť spoločnosti Air Berlin: Prečítajte si naše odporúčania

Nemecký dopravca Air Berlin vyhlásil 16. augusta 2017 platobnú neschopnosť. O ďalšom postupe bude rozhodovať okresný súd Berlín – Charlottenburg. Nemecká …
Zobraziť článok

Dôkazné bremeno, pokiaľ ide o to, či a kedy boli cestujúci informovaní o zrušení dotknutého letu, spočíva na leteckom dopravcovi

Spotrebitelia si on-line rezervovali let Viedeň – Londýn – Rio de Janeiro a späť. Odlet prvého letu bol plánovaný na …
Zobraziť článok

Problémy s letom? 5 krokov ako získať odškodné

Nepríjemnosti súvisiace s meškaním letu, jeho zrušením alebo odmietnutím nástupu do lietadla môže zmierniť finančná náhrada, ktorú by vám podľa  európskeho …
Zobraziť článok