Dôkazné bremeno, pokiaľ ide o to, či a kedy boli cestujúci informovaní o zrušení dotknutého letu, spočíva na leteckom dopravcovi

Spotrebitelia si on-line rezervovali let Viedeň – Londýn – Rio de Janeiro a späť. Odlet prvého letu bol plánovaný na 18. novembra 2016. Deň pred odletom sa im nedarilo zaregistrovať na let. Po zadaní čísla rezervácie v systéme on-line registrácie chýbal let z Viedne do Londýna. Spotrebitelia zavolali na infolinku leteckej spoločnosti, ktorá ich informovala, že došlo k zrušeniu letu z Viedne do Londýna.

Spotrebitelia s odkazom na nariadenie EÚ o systéme náhrad cestujúcim v prípade zrušenia ich letu požiadali leteckú spoločnosť o paušálnu náhradu škody vo výške 600 eur na každého cestujúceho. Toto nariadenie predovšetkým upravuje, že cestujúci majú právo na náhradu od leteckého dopravcu, pokiaľ neboli informovaní o zrušení letu aspoň dva týždne pred plánovaným časom odletu.

Letecká spoločnosť odmietla spotrebiteľom poskytnúť náhradu z dôvodu, že zmena letového plánu im bola oznámená e-mailom dňa 31. augusta 2016. Spotrebitelia po prešetrení tejto informácie uviedli, že e-mail im nebol doručený. Požiadali leteckú spoločnosť o poskytnutie dôkazu o odoslaní tohto e-mailu, čo im odmietli vydať.

Letecký dopravca je povinný zaplatiť náhradu, ak nevie preukázať, že cestujúcich informoval

Ak sa aj vám prihodila podobná situácia,  v ďalšej komunikácii s leteckou spoločnosťou, ktorá odmieta alebo nevie preukázať skutočnosť, že vás o zmene letového plánu informovala, môžete využiť ako argument rozhodnutie Súdneho dvora EÚ, ktorý sa už takouto situáciou zaoberal vo veci C-302/16.

Podľa rozhodnutia Súdneho dvora EÚ z dôvodu, že európske nariadenie nespresňuje, akým spôsobom má dôjsť k informovaniu cestujúcich leteckým dopravcom v prípade zrušenia letu,  dôkazné bremeno, pokiaľ ide o to, či a kedy bol cestujúci informovaní o zrušení dotknutého letu, spočíva v súlade s nariadením na leteckom dopravcovi.

Letecký dopravca je povinný zaplatiť náhradu, ak nevie preukázať, že cestujúci boli o zrušení svojho letu informovaní viac ako dva týždne pred plánovaným časom odletu.

Platí to nielen vtedy, keď bola prepravná zmluva uzatvorená priamo medzi cestujúcim a leteckým dopravcom, ale tiež v prípade, keď bola táto zmluva uzatvorená prostredníctvom on-line cestovnej kancelárie.

 

Odporúčané články

Chcete zadarmo 2 letenky od Wizz Air?

Webový portál www.hvg.hu upozorňuje najmä užívateľov sociálnych sietí, aby nenaleteli ponuke, ktorá sa objavila na internete. Dve letenky od spoločnosti Wizz …
Zobraziť článok

Air Berlin: Ako žiadať o odškodnenie či o výhodnú spiatočnú letenku

Ako sme informovali na našom facebookovom profile, niektoré letecké spoločnosti ponúkajú cestujúcim, ktorých spiatočné lety boli spoločnosťou Air Berlin z dôvodu …
Zobraziť článok

Chystáte sa na Halloweensku party? Tieto tipy sú tu presne pre vás!

Znenazdajky sa aj na „dušičkové“ Slovensko vkradla tradícia halloweenskych párty v hrôzu naháňajúcich kostýmoch. Mnohé e-shopy sa predbiehajú v ponuke, a tak stačí …
Zobraziť článok