Nákupy online

Alternatívne riešenie sporov

Ak máte spor s predávajúcim a chcete sa vyhnúť súdnemu konaniu, vhodným riešením by pre vás mohlo byť alternatívne riešenie sporov (ARS). V porovnaní s konaním na súde je ARS  zvyčajne rýchlejšie, jednoduchšie a lacnejšie. Do riešenia sporu je zapojená nezávislá tretia strana (subjekt ARS), aby medzi vami a predávajúcim pôsobila ako sprostredkovateľ. Zoznam subjektov ARS nájdete na webovej stránke ministerstva hospodárstva.

Výhody ARS:

  • Subjekt ARS by mal ukončiť riešenie sporu do 90 dní (pri zložitých prípadoch je možné predĺženie lehoty).
  • Predávajúci je podľa zákona povinný poskytnúť súčinnosť subjektu ARS, a to pod hrozbou pokuty
  • Identifikačné údaje predávajúcich, ktorí nebudú spolupracovať so subjektom ARS môžu byť po dobu 90 dní zverejnené, na webovej stránke subjektu ARS.
  • Podanie návrhu na ARS nevylučuje možnosť obrátiť sa na súd

Dropshipping

Dropshipping je predaj tovaru na internete, pri ktorom predajca nemá tovar na sklade.  Obvykle vašu objednávku prepošlú dodávateľovi, ktorým môže byť napríklad veľkoobchod alebo výrobca v Číne, ktorý vám následne doručí balík v mene internetového obchodu.Dropshipping je predaj tovaru na internete, pri ktorom predajca nemá tovar na sklade.  Obvykle vašu objednávku prepošlú dodávateľovi, ktorým môže byť napríklad veľkoobchod alebo výrobca v Číne, ktorý vám následne doručí balík v mene internetového obchodu.

Online platforma

Jedna webová stránka, ktorá vám umožní prístup k stovkám alebo dokonca tisícom produktov a služieb ponúkaných predajcami po celom svete. Pomocou vyhľadávacích nástrojov môžete prispôsobiť vyhľadávanie a ľahko porovnávať ceny. Stručne povedané, nájdite ponuku šitú na mieru. Spoločnosť prevádzkujúca online platformu obvykle nepredáva produkty alebo služby ako také. Ide o sprostredkovateľa, ktorý poskytuje tretím stranám (profesionálnym alebo súkromným predajcom) príležitosť ponúkať ich výrobky alebo služby prostredníctvom svojej online platformy a využívať logistiku platformy (usporiadanie, objednávkový postup, platobný systém atď.) na uzatváranie zmlúv so spotrebiteľmi.

V poslednom období sa na internete a najmä v rámci reklám na sociálnych sieťach objavuje mnoho sponzorovaných odkazov na e-shopy, ktoré ponúkajú tovar za výhodne ceny dovážaný prevažne z Číny a Taiwanu. Vo svojich obchodných podmienkach sa tieto e-shopy označujú ako tzv. internetové nákupne galérie, a teda online platformy.

 

Po odstúpení od zmluvy mi e-shop nevrátil celú platbu. Má na to právo?

E-shop je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré od vás prijal.

Vráti mi e-shop poštovné, zaplatené za dopravu výrobku od obchodníka ku mne?

Áno. E-shop vracia spolu s hodnotou tovaru aj zaplatené poštovné.

Pri odstúpení od zmluvy musím vrátiť tovar predávajúcemu, ako je to s nákladmi na zaslanie tovaru?

Náklady na vrátenie tovaru v zákonnej lehote hradí spotrebiteľ, ak ho o tom obchodník vo svojich všeobecných obchodných podmienkach informoval.