Ak máte spor s predávajúcim a chcete sa vyhnúť súdnemu konaniu, vhodným riešením by pre vás mohlo byť alternatívne riešenie sporov(ARS). V porovnaní s konaním na súde je ARS zvyčajne rýchlejšie, jednoduchšie a lacnejšie. Do riešenia sporu je zapojená nezávislá tretia strana (subjekt ARS), aby medzi vami a predávajúcim pôsobila ako sprostredkovateľ. Zoznam subjektov ARS nájdete na webovej stránke ministerstva hospodárstva.
Výhody ARS:
Subjekt ARS by mal ukončiť riešenie sporu do 90 dní (pri zložitých prípadoch je možné predĺženie lehoty).
Predávajúci je podľa zákona povinný poskytnúť súčinnosť subjektu ARS, a to pod hrozbou pokuty
Identifikačné údaje predávajúcich, ktorí nebudú spolupracovať so subjektom ARS môžu byť po dobu 90 dní zverejnené, na webovej stránke subjektu ARS.
Podanie návrhu na ARS nevylučuje možnosť obrátiť sa na súd
Pomohla Vám táto odpoveď?
Ďakujeme za vašu odozvu!
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Aká je záruka na vymenenú vec / súčiastku?
Na vymenenú vec resp. súčiastku začína plynúť nová, minimálne 24-mesačná záruka.
Pomohla Vám táto odpoveď?
Ďakujeme za vašu odozvu!
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Aká je lehota na vybavenie reklamácie?
Na Slovensku majú obchodníci povinnosť vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola reklamácia uplatnená. Lehotu na vybavenie reklamácie nie je možné žiadnym spôsobom predĺžiť. Po jej márnom vám vzniká nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí za reklamovaný výrobok.
Pomohla Vám táto odpoveď?
Ďakujeme za vašu odozvu!
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Na čo mám pri reklamácii nárok?
V prvom rade máte právo na opravu veci, výmenu veci resp. zľavu z ceny alebo vrátenie peňazí. Môžete sa rozhodnúť, ktoré z týchto práv chcete uplatniť s ohľadom na charakter vady a podľa toho predávajúci určí, ako vybaví reklamáciu. Pri odstrániteľnej vade v zásade máte právo na opravu resp. výmenu, ak s výmenou súhlasí aj predávajúci. V prípade, že je vada neodstrániteľná, a bráni riadnemu užívaniu veci, máte právo na výmenu veci alebo žiadať vrátenie peňazí, pričom je na Vás, ako sa rozhodnete.
Pomohla Vám táto odpoveď?
Ďakujeme za vašu odozvu!
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Kto uhrádza náklady na dopravu pri reklamovaní tovaru kúpeného cez internet?
Náklady na dopravu tovaru platí obchodník, a to v prípade, že je reklamácia oprávnená. Obchodník je takisto povinný nahradiť najnižšie nutne vynaložené náklady.
Pomohla Vám táto odpoveď?
Ďakujeme za vašu odozvu!
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Môžem vrátiť tovar aj keď nie je vadný?
Pri nákupe na základe zmluvy uzavretej na diaľku (napr. prostredníctvom internetu) a pri zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (napr. na predajnej akcii) je zákonná 14 dňová lehota na odstúpenie bez udania dôvodu. Pri nákupe z kamennej predajne je potrebné informovať sa, či obchod ponúka možnosť vrátenia či výmeny tovaru, nakoľko zákon takúto povinnosť predávajúcim neukladá.
Pomohla Vám táto odpoveď?
Ďakujeme za vašu odozvu!
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Táto webová stránka používa súbory cookies na zlepšenie funkcií prehliadania. Viac