Aká je záruka na vymenenú vec / súčiastku?
Na vymenenú vec resp. súčiastku začína plynúť nová, minimálne 24-mesačná záruka.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Na vymenenú vec resp. súčiastku začína plynúť nová, minimálne 24-mesačná záruka.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Na Slovensku majú obchodníci povinnosť vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola reklamácia uplatnená. Lehotu na vybavenie reklamácie nie je možné žiadnym spôsobom predĺžiť. Po jej márnom vám vzniká nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí za reklamovaný výrobok.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
V prvom rade máte právo na opravu veci, výmenu veci resp. zľavu z ceny alebo vrátenie peňazí. Môžete sa rozhodnúť, ktoré z týchto práv chcete uplatniť s ohľadom na charakter vady a podľa toho predávajúci určí, ako vybaví reklamáciu. Pri odstrániteľnej vade v zásade máte právo na opravu resp. výmenu, ak s výmenou súhlasí aj predávajúci. V prípade, že je vada neodstrániteľná, a bráni riadnemu užívaniu veci, máte právo na výmenu veci alebo žiadať vrátenie peňazí, pričom je na Vás, ako sa rozhodnete.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Náklady na dopravu tovaru platí obchodník, a to v prípade, že je reklamácia oprávnená. Obchodník je takisto povinný nahradiť najnižšie nutne vynaložené náklady.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Pri nákupe na základe zmluvy uzavretej na diaľku (napr. prostredníctvom internetu) a pri zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (napr. na predajnej akcii) je zákonná 14 dňová lehota na odstúpenie bez udania dôvodu. Pri nákupe z kamennej predajne je potrebné informovať sa, či obchod ponúka možnosť vrátenia či výmeny tovaru, nakoľko zákon takúto povinnosť predávajúcim neukladá.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!