V súvislosti so Svetovým dňom spotrebiteľských práv sme zozbierali svedectvá spotrebiteľov z rôznych členských štátov, ktorých nákup bol v roku 2020 ovplyvnený mimoriadnymi udalosťami, no vďaka úsiliu siete ECC-Net mali dobrý koniec.
„Posledné tri roky som trávil dovolenku na rybačke v Nórsku a ani rok 2020 nemal byť výnimkou. Letecká spoločnosť mi však kvôli pandémii COVID-19 nečakane zrušila lety. Vďaka úsiliu Európskeho spotrebiteľského centra v Nemecku sa mi podarilo získať peniaze naspäť. Išlo o takmer 900 eur. Som rád a ďakujem, že to vašej sieti ECC-Net vyšlo.“
„V decembri 2019 som si rezervoval vstup a večeru v berlínskej televíznej veži v termíne 27. marca 2020. Kvôli pandémii COVID-19 bola moja rezervácia zrušená. Reštaurácia mi ako riešenie vzniknutej situácie ponúkla na výber vystavenie náhradného poukazu alebo vrátenie platby. Vybral som si vrátenie peňazí, no o dva týždne mi bol doručený poukaz. Vzhľadom na to, že s reštauráciou sa v tom čase nedalo spojiť som sa obrátil na ESC v Dánsku a zaslal som im k môjmu prípadu všetky podklady. Po niekoľkých týždňoch mi bol doručený e-mail, že mám reštaurácii vrátiť poukaz a následne mi bola uhradená platba za večeru čo sa aj stalo. Veľmi pekne ďakujem za pomoc.“
„Rovnako ako mnoho iných spotrebiteľov v roku 2020 sme aj my kvôli pandémii COVID-19 mali problémy s vrátením peňazí za letenky. Letecká spoločnosť nám nechcela pomôcť. Oslovili sme aj súkromnú spoločnosť, ktorá sa špecializuje na vymáhanie náhrad za zrušené lety, no bezvýsledne. Po oslovení Európskeho spotrebiteľského centra v Dánsku sme dostali rýchlu a profesionálnu odpoveď a náš prípad následne prijali na vybavenie. Po relatívne krátkej dobe nám prišla správa, že dopravca naše požiadavky akceptuje. Komunikácia s Európskym spotrebiteľským centrom v Dánsku a ich služby boli veľmi dobré.“
„Kvôli pandémii COVID-19 zrušili našej rodine spiatočné letenky. Išlo o pomerne zložitý prípad, ktorý zahŕňal viacero leteckých dopravcov a cestovnú agentúru v rôznych štátoch. Nakoľko sme sa nevedeli domôcť vrátenia platby, obrátili sme sa na Európske spotrebiteľské centrum v Luxembursku, ktoré môžeme jedine pochváliť za ich vynikajúcu prácu, odhodlanie a vytrvalosť. Aj vďaka ich plnej podpore sme sa cítili privilegovaní a mali sme to šťastie, že náš prípad sa podarilo ukončiť vrátením plnej ceny. Prajeme im veľa úspechov v práci a vytrvalosť v pomoci spotrebiteľom“.
„S rodinou sme v novembri mali stráviť niekoľko dní v zábavnom parku vo Francúzsku. Kvôli lockdownu, ktorý ohlásila francúzska vláda, bola naša dovolenka zrušená. Nikto s nami nekomunikoval. Po niekoľkých neúspešných pokusoch o kontaktovanie zábavného parku mi môj priateľ odporučil kontaktovať Európske spotrebiteľské centrum v Luxembursku. Po niekoľkých týždňoch od zaslania žiadosti sa im podarilo vyriešiť môj prípad. Zistila som, že ide o neoceniteľnú službu, ktorú EÚ ponúka svojim občanom zadarmo. Európske spotrebiteľské centrum bude od teraz pre mňa a moju rodinu východiskovým bodom pre riešenie neriešiteľných problémov so zahraničným obchodníkom.“
Related posts
Prevádzkovateľ internetovej pasce odsúdený na trest odňatia slobody
Riaditeľa spoločnosti prevádzkujúcej internetovú pascu odsúdil dánsky súd na dvojročný trest odňatia slobody. Internetová pasca za 7 mesiacov poškodila 8 000 spotrebiteľov a podvod dosiahol výšku 493 000 EUR.
Mimoriadne COVID moratórium pre leteckého dopravcu Smartwings sa skončilo
Od 15. apríla 2021 môžeme v spolupráci s Európskym spotrebiteľským centrom v ČR znovu začať vybavovať prípady voči spoločnosti Smartwings.
Čo potrebujete vedieť o dropshippingu a internetových nákupných galériách
Objednali ste si zásielku zo slovenského internetového obchodu a jej doručovanie trvalo niekoľko týždňov? Navyše ste zistili, že vám ju internetový …
View article