{"id":2809,"date":"2023-07-12T15:06:01","date_gmt":"2023-07-12T13:06:01","guid":{"rendered":"http:\/\/esc-sr.sk\/?p=2809"},"modified":"2023-07-12T15:11:00","modified_gmt":"2023-07-12T13:11:00","slug":"reklamovat-dovolenku-rady-uplatnit-svoje-prava-dosiahnut-napravu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/esc-sr.sk\/novinky\/ako-reklamovat-dovolenku-rady-ako-uplatnit-svoje-prava-a-dosiahnut-napravu\/","title":{"rendered":"Ako reklamova\u0165 dovolenku: Rady ako uplatni\u0165 svoje pr\u00e1va a dosiahnu\u0165 n\u00e1pravu"},"content":{"rendered":"

Dovolenku naj\u010dastej\u0161ie pokaz\u00ed, ke\u010f poskytnut\u00e9 ubytovanie nezodpoved\u00e1 fotografi\u00e1m a popisu, na z\u00e1klade ktor\u00e9ho ste sa pre konkr\u00e9tnu ponuku rozhodli. D\u00f4vodom na reklam\u00e1ciu m\u00f4\u017ee by\u0165 aj nedostato\u010dn\u00e9, \u010di zanedban\u00e9 vybavenie alebo ke\u010f absentuj\u00fa s\u00favisiace slu\u017eby, pr\u00edpadne ich kvalita nezodpoved\u00e1 popisu v ponuke.<\/p>\n

Pred rezerv\u00e1ciou ubytovania alebo z\u00e1jazdu v\u00e1m odpor\u00fa\u010dame pre\u010d\u00edta\u0165 si recenzie a skontrolova\u0165 si ubytovanie aj pomocou m\u00e1p na internete. T\u00fdmto sp\u00f4sobom z\u00edskate preh\u013ead o tom, ak\u00e9 s\u00fa sk\u00fasenosti \u013eud\u00ed, ktor\u00ed vyu\u017eili ubytovacie slu\u017eby a ako presne vyzer\u00e1 jeho okolie.<\/p>\n

\u010co robi\u0165 pri nespokojnosti s ubytovan\u00edm po\u010das z\u00e1jazdu<\/h2>\n

Namiesto ubytovania v 5* hoteli v\u00e1m deleg\u00e1t cestovnej kancel\u00e1rie ozn\u00e1mil, \u017ee budete ubytovan\u00ed v 3* hoteli s v\u00fdh\u013eadom na hotelov\u00e9 parkovisko namiesto mora? Stravovanie nezodpovedalo All Inclusive opisu alebo nefungovala klimatiz\u00e1cia?<\/p>\n

Zisten\u00e9 nedostatky si d\u00f4kladne zdokumentujte. Fotografie, videoz\u00e1znamy a pozn\u00e1mky o podrobnostiach jednotliv\u00fdch probl\u00e9mov, to v\u0161etko budete potrebova\u0165 v pr\u00edpade reklam\u00e1cie.<\/p>\n

Ak ste si zak\u00fapili z\u00e1jazd v cestovnej kancel\u00e1rii, bezodkladne kontaktujte deleg\u00e1ta, ktor\u00fd mus\u00ed o va\u0161ej reklam\u00e1cii vyhotovi\u0165 p\u00edsomn\u00fd z\u00e1znam. Ak sa v\u00e1m nepodar\u00ed skontaktova\u0165 s deleg\u00e1tom, kontaktujte priamo cestovn\u00fa kancel\u00e1riu. Ak k n\u00e1prave ned\u00f4jde alebo nie je dostato\u010dn\u00e1, cestovn\u00e1 kancel\u00e1ria mus\u00ed o va\u0161ej reklam\u00e1cii vyhotovi\u0165 p\u00edsomn\u00fd z\u00e1znam.<\/p>\n

P\u00edsomn\u00fd z\u00e1znam je d\u00f4le\u017eit\u00fd, preto\u017ee bez neho nemus\u00ed by\u0165 va\u0161a reklam\u00e1cia \u00faspe\u0161n\u00e1.<\/strong> To sa stalo napr\u00edklad spotrebite\u013eke, ktor\u00e1 sa na n\u00e1s obr\u00e1tila s t\u00fdm, \u017ee klimatiz\u00e1cia v jej izbe riadne nefungovala. Spotrebite\u013eka sa s\u0165a\u017eovala na recepcii hotela, kde ju odbili s t\u00fdm, \u017ee klimatiz\u00e1cia je centr\u00e1lne nastaven\u00e1 a ned\u00e1 sa s t\u00fdm ni\u010d robi\u0165. Cestovn\u00fa kancel\u00e1riu v\u0161ak kontaktovala a\u017e po n\u00e1vrate z dovolenky. Cestovn\u00e1 kancel\u00e1ria jej reklam\u00e1ciu zamietla, preto\u017ee sa neobr\u00e1tila na mieste na deleg\u00e1ta, pri\u010dom hotel dodato\u010dne poprel predmetn\u00fd probl\u00e9m s klimatiz\u00e1ciou.<\/p>\n

Cestovn\u00e1 kancel\u00e1ria zodpoved\u00e1 za poru\u0161enie zmluvy o z\u00e1jazde aj vtedy, ak maj\u00fa povinnosti in\u00ed poskytovatelia slu\u017eieb cestovn\u00e9ho ruchu poskytovan\u00fdch v r\u00e1mci z\u00e1jazdu (napr. preprava, ubytovanie alebo fakultat\u00edvne z\u00e1jazdy).<\/p>\n

V prvom rade je povinn\u00e1 zabezpe\u010di\u0165 priamo na mieste n\u00e1pravu odstr\u00e1nen\u00edm reklamovan\u00fdch nedostatkov alebo v\u00e1m poskytn\u00fa\u0165 n\u00e1hradn\u00e9 slu\u017eby, ktor\u00e9 musia by\u0165 rovnakej alebo vy\u0161\u0161ej kvality. Slu\u017eby ni\u017e\u0161ej kvality v\u00e1m m\u00f4\u017ee cestovn\u00e1 kancel\u00e1ria pon\u00faknu\u0165 len v pr\u00edpade, \u017ee s\u00fa\u010dasne pon\u00fakne primeran\u00fa z\u013eavu. Ak si cestovn\u00e1 kancel\u00e1ria tieto povinnosti nespln\u00ed, m\u00e1te pr\u00e1vo zjedna\u0165 n\u00e1pravu na vlastn\u00fa p\u00e4s\u0165. Od cestovnej kancel\u00e1rie m\u00f4\u017eete po\u017eadova\u0165 n\u00e1hradu s t\u00fdm spojen\u00fdch n\u00e1kladov alebo odst\u00fapi\u0165 od zmluvy a po\u017eadova\u0165 vr\u00e1tenie pe\u0148az\u00ed za slu\u017eby, ktor\u00e9 neboli riadne a v\u010das poskytnut\u00e9.<\/p>\n

Z\u013eava z ceny z\u00e1jazdu a n\u00e1hrada za stratu radosti z dovolenky<\/h2>\n

V pr\u00edpade, \u017ee k n\u00e1prave na mieste nedo\u0161lo, po n\u00e1vrate z dovolenky je nevyhnutn\u00e9, aby ste si \u010do najsk\u00f4r (najnesk\u00f4r v\u0161ak do dvoch rokov od skon\u010denia z\u00e1jazdu) uplatnili p\u00edsomn\u00fa reklam\u00e1ciu v cestovnej kancel\u00e1rii. Pripojte k nej v\u0161etky d\u00f4kazy, ktor\u00e9 m\u00e1te, vr\u00e1tane z\u00e1znamu sp\u00edsan\u00e9ho na mieste s deleg\u00e1tom. V pr\u00edpade, \u017ee je reklam\u00e1cia opr\u00e1vnen\u00e1, m\u00e1te n\u00e1rok na poskytnutie z\u013eavy zo zaplatenej ceny z\u00e1jazdu, ktor\u00fa v\u00e1m je cestovn\u00e1 kancel\u00e1ria povinn\u00e1 vyplati\u0165 do 30 dn\u00ed od uplatnenia reklam\u00e1cie.<\/p>\n

Pom\u00f4ckou pri ur\u010den\u00ed v\u00fd\u0161ky z\u013eavy z ceny z\u00e1jazdu je tzv. Frankfurtsk\u00e1 tabu\u013eka<\/strong><\/a> , ktor\u00fa vytvoril nemeck\u00fd s\u00fad za \u00fa\u010delom zjednodu\u0161enia v\u00fdpo\u010dtu z\u013eavy z ceny z\u00e1jazdu v d\u00f4sledku jeho reklam\u00e1cie, ktor\u00e1 uv\u00e1dza percentu\u00e1lne vyjadrenie z\u013eavy pod\u013ea r\u00f4znych nedostatkov pris\u013e\u00faben\u00fdch slu\u017eieb. Treba v\u0161ak uvies\u0165, \u017ee pre slovensk\u00e9 s\u00fady nie je z\u00e1v\u00e4zn\u00e1 a m\u00e1 len informa\u010dn\u00fd charakter.<\/p>\n

Z d\u00f4vodu vadne poskytnut\u00fdch, resp. neposkytnut\u00fdch slu\u017eieb m\u00e1te, okrem z\u013eavy z ceny z\u00e1jazdu, tie\u017e n\u00e1rok na n\u00e1hradu majetkovej a tie\u017e nemajetkovej ujmy<\/strong> (tzv. straty radosti z dovolenky), pokia\u013e nebola sp\u00f4soben\u00e1 neodvr\u00e1tite\u013en\u00fdmi a mimoriadnymi okolnos\u0165ami alebo tre\u0165ou osobou, ktor\u00e1 nebola poskytovate\u013eom slu\u017eieb v r\u00e1mci z\u00e1jazdu. Pri stanoven\u00ed v\u00fd\u0161ky nemateri\u00e1lnej ujmy sa zvy\u010dajne zoh\u013ead\u0148uje cena z\u00e1jazdu a stupe\u0148 vplyvu dan\u00e9ho nedostatku na stratu radosti z dovolenky.<\/p>\n

Pr\u00e1vo na n\u00e1pravu v pr\u00edpade individu\u00e1lnej rezerv\u00e1cie ubytovania<\/h2>\n

V pr\u00edpade, \u017ee ste nevyu\u017eili slu\u017eby cestovnej kancel\u00e1rie \u010di agent\u00fary, ale ubytovanie ste si zabezpe\u010dili individu\u00e1lne, nespokojnos\u0165 s ubytovan\u00edm nahl\u00e1ste na recepcii hotela alebo spr\u00e1vcovi ubytovacieho zariadenia a po\u017eiadajte o v\u00fdmenu izby.<\/p>\n

Ak nie ste s vybaven\u00edm va\u0161ej reklam\u00e1cie spokojn\u00ed, \u010do najsk\u00f4r sa obr\u00e1\u0165te p\u00edsomne na majite\u013ea ubytovacieho zariadenia, ako i sprostredkovate\u013ea, prostredn\u00edctvom ktor\u00e9ho ste si rezervovali ubytovanie a k va\u0161ej s\u0165a\u017enosti prilo\u017ete fotografie alebo video a \u017eiadajte od neho n\u00e1pravu. Po\u017eadova\u0165 m\u00f4\u017eete zabezpe\u010denie in\u00e9ho ubytovania zodpovedaj\u00faceho va\u0161ej rezerv\u00e1cii, alebo z\u013eavu z ceny zaplatenej za ubytovanie \u010di poukaz na \u010fal\u0161\u00ed pobyt.<\/p>\n

Aj v pr\u00edpade, \u017ee ste si ubytovanie rezervovali individu\u00e1lne, je d\u00f4le\u017eit\u00e9 poskytn\u00fa\u0165 jeho majite\u013eovi najsk\u00f4r priestor na n\u00e1pravu a vady si zadokumentova\u0165, aby sa v\u00e1m nestalo to \u010do spotrebite\u013eovi, ktor\u00fd v ubytovan\u00ed na\u0161iel \u0161v\u00e1ba. Namiesto toho, aby najsk\u00f4r kontaktoval prenaj\u00edmate\u013ea, z ubytovania okam\u017eite odi\u0161iel a na\u0161iel si in\u00e9. Reklam\u00e1ciu si uplatnil a\u017e n\u00e1sledne, ke\u010f kontaktoval sprostredkovate\u013ea a jeho prostredn\u00edctvom aj prenaj\u00edmate\u013ea ubytovania a po\u017eadoval n\u00e1hradu. Ke\u010f\u017ee neumo\u017enil poskytovate\u013eovi ubytovania probl\u00e9m preveri\u0165 a vyrie\u0161i\u0165, napr\u00edklad v\u00fdmenou izby a nemal ani ako pr\u00edtomnos\u0165 \u0161v\u00e1ba v ubytovan\u00ed preuk\u00e1za\u0165, nepodarilo sa jeho pr\u00edpad \u00faspe\u0161ne vyrie\u0161i\u0165.<\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Dovolenku naj\u010dastej\u0161ie pokaz\u00ed, ke\u010f poskytnut\u00e9 ubytovanie nezodpoved\u00e1 fotografi\u00e1m a popisu, na z\u00e1klade ktor\u00e9ho ste sa pre konkr\u00e9tnu ponuku rozhodli. D\u00f4vodom …
Zobrazi\u0165 \u010dl\u00e1nok<\/a>","protected":false},"author":2,"featured_media":2813,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"ngg_post_thumbnail":0},"categories":[23],"tags":[70,483,484,73,153],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2809"}],"collection":[{"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2809"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2809\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2814,"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2809\/revisions\/2814"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/media\/2813"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2809"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2809"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/esc-sr.sk\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2809"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}