Sieť európskych spotrebiteľských centier spúšťa spoločnú webstránku pre európskych spotrebiteľov na doméne eccnet.eu

eccnet.eu

Od 16. decembra 2021 môžu európski spotrebitelia nájsť všetky odpovede na otázky týkajúce ich práv a nárokov na www.eccnet.eu,  novej webovej stránke Siete Európskych spotrebiteľských centier (ECC-Net).

Máte spotrebiteľské otázky? My máme odpovede.

Spotrebitelia stále vo veľkej miere dôverujú tvrdeniam predávajúcich o kvalite či povahe výrobku uvádzané v reklame. Bez overenia situácie a hľadania recenzií investujú nemalé peniaze do nákupu z e-shopov  propagovaných v reklamách na sociálnych sieťach, ktoré ponúkajú tovar za výhodne ceny dovážaný prevažne z Číny a Taiwanu. Vo svojich obchodných podmienkach sa tieto e-shopy označujú ako tzv. internetové nákupne galérie. Hlavným problémom pri nákupe cez internetové nákupné galérie je zložité uplatňovanie práva na odstúpenie od zmluvy, prípadne reklamácia tovaru.

Množstvo prípadov riešime aj s leteckými spoločnosťami. Spočívajú buď v nevyplatení kompenzácie zo strany leteckej spoločnosti v prípade väčšieho meškania, či zrušenia letu, alebo sa týkajú poškodenej, či stratenej batožiny.

Čo robiť, keď vám zrušia let? Kde získať pomoc, keď objednaný tovar z e-shopu nedoručili? Nájdite odpovede na vaše spotrebiteľské otázky  a ďalšie informácie na www.eccnet.eu. Táto nová užívateľsky nenáročná digitálna platforma je praktickým sprievodcom ochrany spotrebiteľa podľa práva Európskej Únie.

Webová stránka www.eccnet.eu je výsledkom spoločného úsilia tímu členov site ECC-Net z Holandska, Írska, Švédska, Talianska, Cypru a Nemecka, a poskytuje spotrebiteľom praktický návod, ako si:

  • uplatniť svoje spotrebiteľské práva a
  • kam sa obrátiť, v prípade problému, so žiadosťou o pomoc.

O nás

Poslaním Európskeho spotrebiteľského centra v SR (ESC v SR) je pomáhať a radiť spotrebiteľom v otázkach ich práv a povinnosti obchodníkov. Pri nakupovaní v rámci EÚ, Islandu a Nórska ESC v SR sprostredkúva mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov. Nezáleží pritom, či spotrebiteľ nakúpil v niektorej krajine v kamennej prevádzke, alebo prostredníctvom internetu.

Ako pomáhame

Pomôžeme vám tým, že sa pokúsime nájsť mimosúdne riešenie vášho cezhraničného sporu tak, že sa spojíme priamo s obchodníkom, s ktorým máte problém. Zabezpečíme, aby ste boli informovaní o svojich právach a aby ste dostali odbornú pomoc vo vašom jazyku.

Kontaktujte nás

Okrem množstva informácií nájdete na stránke www.eccnet.eu aj kontaktné údaje všetkých európskych spotrebiteľských centier v  EÚ a vo vybraných krajinách Európskeho hospodárskeho priestoru – Nórsko a Island, kde sa môžete obrátiť s otázkou alebo podať sťažnosť vo veci vášho sporu so zahraničným obchodníkom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odporúčané články

Aká je zodpovednosť influencerov voči spotrebiteľom v Európe?

Influencer je osoba, ktorá prostredníctvom sociálnych sietí vplýva na ľudí a dokáže ovplyvňovať ich správanie a myslenie. Aj v Európe sa …
Zobraziť článok

Rozmýšľali ste nad tým ako k tomu došlo a či v tom bol zámer alebo špecifická technika? Odpoveď je áno.

“Dark patterns“: Používateľské rozhrania, ktoré vás donútia k nechcenému rozhodnutiu

Rozmýšľali ste nad tým ako k tomu došlo a či v tom bol zámer alebo špecifická technika? Odpoveď je áno – zrejme ste sa stretli s tzv. “dark patterns”.

Na čo si dať pozor pri rezervácii letnej dovolenky

Prichádza leto a čas dovoleniek. Keďže pandémia je na ústupe a dovolenkové destinácie uvoľňujú pravidlá na úroveň pred pandémiou, možno predpokladať, …
Zobraziť článok