Nakúpili ste a máte problém? Pozrite sa na možnosti riešenia

Na sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net sa obracajú spotrebitelia s rôznymi problémami od reklamácií deravých topánok, cez meškajúci let, až po rôzne podvody. Pri komunikácii so spotrebiteľmi neraz zistíme, že nepoznajú alebo nevyužívajú dostupné možnosti riešenia.  Niekedy zvolia nesprávny postup a napríklad namiesto uplatnenia reklamácie u zahraničného predávajúceho sa obrátia listom priamo na ambasádu, čo môže minimálne spomaliť dosiahnutie riešenia.

Šesť krokov ako si uplatniť svoje práva

  1. Zistite, či je váš nárok oprávnený. Vyhľadajte informácie na internete alebo na našej webovej stránke či v mobilnej aplikácii. Ak informácie neviete zistiť alebo máte o svojich právach pochybnosti, v prípade cezhraničných sporov sa môžete obrátiť na nás a v prípade vnútroštátnych sporov sa môžete obrátiť na niektoré zo spotrebiteľských združení.
  2. V druhom kroku odporúčame písomne kontaktovať obchodníka s cieľom vyriešiť vzniknutý problém.
  3. Ak ste neuspeli a potrebujete ďalšiu pomoc pokúste sa spor vyriešiť mimosúdnou cestou. V prípade problémov so zahraničným obchodníkom môžeme spor riešiť prostredníctvom nášho partnerského centra v krajine obchodníka. Ak obchodník sídli na Slovensku môžete využiť alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov.
  4. Pri platbe kartou, môžete reklamovať transakciu a požiadať vašu banku o vrátenie platby prostredníctvom vydavateľa karty. Táto služba sa volá „Chargeback“.
  5. Ak nákup prebehol online, ďalším krokom môže byť využitie platformy Riešenie sporov online, ktorá predstavuje jednotný bod pre urovnávanie sporov medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi v EÚ pri domácich a cezhraničných nákupoch cez internet.
  6. Ak neuspejete s mimosúdnymi pokusmi riešenia vášho sporu, môžete sa obrátiť na súd. S cieľom sprístupniť spory prijala EÚ zjednodušené pravidlá pre niektoré cezhraničné súdne konania.

Ak ste sa stali obeťou podvodu, neváhajte a obráťte sa na políciu

Mimosúdne riešenie sporov má zmysel, iba ak je obchodník dôveryhodný. Ak máte podozrenie, že niečo nie je v poriadku a stali ste sa obeťou podvodu, skontrolujte e-shop cez náš nástroj Webshop Check, ktorý vám pomôže rozhodnúť sa, či ide o dôveryhodný e-shop.

Porušili vaše práva? Poďme to vyriešiť!

V novej brožúre nájdete návod ako lepšie a efektívnejšie presadzovať svoje práva pri riešení každodenných problémov, pretože presne to je poslaním siete ECC-Net. Postačí ak budete nasledovať farebné šípky, ktoré vás nasmerujú možnosťami, ktoré máte.

 

 

 

Odporúčané články

Den bezpečného internetu 2024

Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov

Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok

Balík na dobierku

Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku

Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok

Európske spotrebiteľské centrum v SR v roku 2023

Rok 2023 bol pre nás plný skvelých aktivít a projektov, ktoré sa zamerali na zlepšenie povedomia spotrebiteľov a boj proti …
Zobraziť článok