
Na sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net sa obracajú spotrebitelia s rôznymi problémami od reklamácií deravých topánok, cez meškajúci let, až po rôzne podvody. Pri komunikácii so spotrebiteľmi neraz zistíme, že nepoznajú alebo nevyužívajú dostupné možnosti riešenia. Niekedy zvolia nesprávny postup a napríklad namiesto uplatnenia reklamácie u zahraničného predávajúceho sa obrátia listom priamo na ambasádu, čo môže minimálne spomaliť dosiahnutie riešenia.
Šesť krokov ako si uplatniť svoje práva
- Zistite, či je váš nárok oprávnený. Vyhľadajte informácie na internete alebo na našej webovej stránke či v mobilnej aplikácii. Ak informácie neviete zistiť alebo máte o svojich právach pochybnosti, v prípade cezhraničných sporov sa môžete obrátiť na nás a v prípade vnútroštátnych sporov sa môžete obrátiť na niektoré zo spotrebiteľských združení.
- V druhom kroku odporúčame písomne kontaktovať obchodníka s cieľom vyriešiť vzniknutý problém.
- Ak ste neuspeli a potrebujete ďalšiu pomoc pokúste sa spor vyriešiť mimosúdnou cestou. V prípade problémov so zahraničným obchodníkom môžeme spor riešiť prostredníctvom nášho partnerského centra v krajine obchodníka. Ak obchodník sídli na Slovensku môžete využiť alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov.
- Pri platbe kartou, môžete reklamovať transakciu a požiadať vašu banku o vrátenie platby prostredníctvom vydavateľa karty. Táto služba sa volá „Chargeback“.
- Ak nákup prebehol online, ďalším krokom môže byť využitie platformy Riešenie sporov online, ktorá predstavuje jednotný bod pre urovnávanie sporov medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi v EÚ pri domácich a cezhraničných nákupoch cez internet.
- Ak neuspejete s mimosúdnymi pokusmi riešenia vášho sporu, môžete sa obrátiť na súd. S cieľom sprístupniť spory prijala EÚ zjednodušené pravidlá pre niektoré cezhraničné súdne konania.
Ak ste sa stali obeťou podvodu, neváhajte a obráťte sa na políciu
Mimosúdne riešenie sporov má zmysel, iba ak je obchodník dôveryhodný. Ak máte podozrenie, že niečo nie je v poriadku a stali ste sa obeťou podvodu, skontrolujte e-shop cez náš nástroj Webshop Check, ktorý vám pomôže rozhodnúť sa, či ide o dôveryhodný e-shop.
Porušili vaše práva? Poďme to vyriešiť!
V novej brožúre nájdete návod ako lepšie a efektívnejšie presadzovať svoje práva pri riešení každodenných problémov, pretože presne to je poslaním siete ECC-Net. Postačí ak budete nasledovať farebné šípky, ktoré vás nasmerujú možnosťami, ktoré máte.
Odporúčané články

Mestský súd v Prahe predĺžil dlhové moratórium ČSA, Smartwings a FIRO Tour
Mimoriadne COVID moratórium, ktoré koncom augusta 2020 schválil Mestský súd v Prahe bolo dňa 26. novembra 2020 predĺžené. Pre spotrebiteľov …
Zobraziť článok

KORONAVÍRUS: Internetové podvody v čase pandémie
Zrejme ste sa už stretli s reklamami, či s internetovými odkazmi na stránky, ktoré ponúkajú za výhodnú cenu rozličné produkty sľubujúce …
Zobraziť článok

KORONAVÍRUS: Na čo si dať pozor pred cestou a počas pobytu v zahraničí
Obdobie letných dovoleniek je za nami, avšak aj jeseň má svoje čaro. Mnohí majú zakúpený jesenný pobyt doma alebo v zahraničí. …
Zobraziť článok