Deň Európy: Sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net zaznamenáva v dôsledku pandémie COVID-19 najrušnejšie mesiace vo svojej histórii

Tohtoročný Deň Európy, ktorým si 9. mája pripomíname Schumanovu deklaráciu, zatienila celosvetová pandémia vírusu COVID-19. V dôsledku celosvetovej pandémie sa na sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net (ECC-Net), ktorej súčasťou je aj Európske spotrebiteľské centrum v SR obracia veľký počet spotrebiteľov, ktorí využívajú tovary a služby cezhranične. To len podčiarkuje význam cezhraničných spotrebiteľských informácií pre európskych spotrebiteľov.

Najrušnejší mesiac v histórii

Zrušili mi let. Čo môžem robiť?  Mám právo zmeniť rezerváciu hotela? Chcem zrušiť dovolenku. Dostanem späť peniaze? Sieť ECC-Net od začiatku februára veľké množstvo podobných otázok.
V apríli sme dokonca zaznamenali najrušnejší mesiac v histórii. Celkovo sa na nás obrátilo 17 600 spotrebiteľov čo je takmer dvakrát toľko ako v rovnakom období minulého roka. Sieť ECC-Net poskytuje pomoc a poradenstvo pre spotrebiteľov najmä v oblasti ubytovacích služieb, zájazdov alebo práv cestujúcich v leteckej doprave.

Pomôcť sa nám podarilo napríklad aj v prípade spotrebiteľa, ktorý kvôli uzatvoreniu hraníc nemohol vycestovať do Portugalska, kde mal rezervované ubytovanie. Práve v týchto a mnohých ďalších prípadoch môžu spotrebitelia bezplatne kontaktovať sieť ECC-Net. Kontaktným miestom pre slovenských spotrebiteľov je Európske spotrebiteľské centrum v SR so sídlom v Bratislave.

Na webovej stránke www.europskyspotrebitel.sk  nájdete informácie o právach európskych spotrebiteľov alebo podať sťažnosť na spoločnosť so sídlom v inej krajine EÚ.

ECC-Net oslavuje 15. výročie svojho založenia

Nielen v dôsledku pandémie COVID-19 je rok 2020 výnimočný. Sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net oslavuje 15. výročie svojho založenia. V súčasnej kríze sa osvedčujú dlhoročné skúsenosti a stabilita medzinárodného tímu viac ako 150 právnych expertov.

Európske spotrebiteľské centrá si vymieňajú informácie o súčasných legislatívnych zmenách v súvislosti s pandémiou COVID-19:  Niektoré európske krajiny napríklad upravujú svoje zákony alebo pravidlá pre cestovné kancelárie. Európske spotrebiteľské centrá tak majú vždy najaktuálnejšie informácie, ktoré poskytujú spotrebiteľom na svojich webových stránkach alebo pri osobných konzultáciách.

Odporúčané články

České aerolínie, Smartwings a cestovná kancelária FIRO Tour požiadali o dlhové moratórium

Mimoriadne COVID moratórium, ktoré koncom augusta 2020 schválil Mestský súd v Prahe pre spotrebiteľov znamená, že letecké spoločnosti ČSA, Smartwings a cestovná …
Zobraziť článok

Ako rozpoznať falzifikát

Ak pri nakupovaní online nie ste dostatočne opatrní, môže vám byť doručený falzifikát. Falzifikát si však môžete zakúpiť aj na …
Zobraziť článok

Pozor na falzifikáty pri nakupovaní online

Pri nakupovaní online je takmer nemožné skontrolovať alebo preskúmať výrobok detailne. Existuje niekoľko možností ako overiť pravosť výrobku. Spísali sme …
Zobraziť článok