Mám na tovar, ktorý som si kúpil v inom členskom štáte EÚ ako spotrebiteľ poskytnutú záruku?
Záručná doba v rámci celej EÚ je 24 mesiacov.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Záručná doba v rámci celej EÚ je 24 mesiacov.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Pri nákupe na základe zmluvy uzavretej na diaľku (napr. prostredníctvom internetu) a pri zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (napr. na predajnej akcii) je zákonná 14 dňová lehota na odstúpenie bez udania dôvodu. Pri nákupe z kamennej predajne je potrebné informovať sa, či obchod ponúka možnosť vrátenia či výmeny tovaru, nakoľko zákon takúto povinnosť predávajúcim neukladá.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Náklady na reklamáciu hradí obchodník iba v prípade, ak je oprávnená. Preto, ak reklamácia nebude zamietnutá, obchodník je povinný nahradiť účelne vynaložené náklady súvisiace s uplatnením reklamácie.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Lehota na vybavenie reklamácie nie je v rámci celej EÚ spoločne upravená. V niektorých členských štátoch EÚ platí 30 dňová lehota na vybavenie reklamácie odo dňa jej uplatnenia (napr. Slovensko, Česká republika), v niektorých členských štátoch EÚ je stanovená na 4 až 6 týždňov (napr. Nemecko, Rakúsko), avšak v niektorých členských štátoch EÚ platí primeraná lehota na vybavenie reklamácie, teda nie je presne časovo ohraničená (napr. Rakúsko).
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!
Záručná doba v rámci celej EÚ je 24 mesiacov.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Popíšte nám svoj problém!