Reklamácie

Aká je záruka na vymenenú vec / súčiastku?

Na vymenenú vec resp. súčiastku  začína plynúť nová, minimálne  24-mesačná záruka.

Aká je lehota na vybavenie reklamácie?

Na Slovensku majú obchodníci povinnosť vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola reklamácia uplatnená. Lehotu na vybavenie reklamácie nie je možné žiadnym spôsobom predĺžiť. Po jej márnom vám vzniká nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí za reklamovaný výrobok.

Na čo mám pri reklamácii nárok?

V prvom rade máte právo na opravu veci, výmenu veci resp. zľavu z ceny alebo vrátenie peňazí. Môžete sa rozhodnúť, ktoré z týchto práv chcete uplatniť s ohľadom na charakter vady a podľa toho predávajúci  určí, ako vybaví reklamáciu. Pri odstrániteľnej vade v zásade máte právo na opravu resp. výmenu, ak s výmenou súhlasí aj predávajúci. V prípade, že je vada neodstrániteľná, a bráni riadnemu užívaniu veci, máte právo na výmenu veci alebo žiadať vrátenie peňazí, pričom je na Vás, ako sa rozhodnete.

Kto uhrádza náklady na dopravu pri reklamovaní tovaru kúpeného cez internet?

Náklady na dopravu tovaru platí obchodník, a to v prípade, že je reklamácia oprávnená. Obchodník je takisto povinný nahradiť najnižšie nutne vynaložené náklady.

Môžem vrátiť tovar aj keď nie je vadný?

Pri nákupe na základe zmluvy uzavretej na diaľku (napr. prostredníctvom internetu) a pri zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (napr. na predajnej akcii) je zákonná 14 dňová lehota na odstúpenie bez udania dôvodu. Pri nákupe z kamennej predajne je potrebné informovať sa, či obchod ponúka možnosť vrátenia či výmeny tovaru, nakoľko zákon takúto povinnosť predávajúcim neukladá.