Nákupy online

Po odstúpení od zmluvy mi e-shop nevrátil celú platbu. Má na to právo?

E-shop je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré od vás prijal.

Vráti mi e-shop poštovné, zaplatené za dopravu výrobku od obchodníka ku mne?

Áno. E-shop vracia spolu s hodnotou tovaru aj zaplatené poštovné.

Pri odstúpení od zmluvy musím vrátiť tovar predávajúcemu, ako je to s nákladmi na zaslanie tovaru?

Náklady na vrátenie tovaru v zákonnej lehote hradí spotrebiteľ, ak ho o tom obchodník vo svojich všeobecných obchodných podmienkach informoval.

Môžem odstúpiť od každej zmluvy uzavretej cez internet?

Z práva na odstúpenie od zmluvy v zákonnej lehote existujú viaceré výnimky. Spotrebiteľ napríklad nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom bolo dodanie tovaru zhotoveného alebo upraveného podľa jeho osobitných požiadaviek. Taktiež nie je možné odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služby, s ktorej poskytovaním sa so súhlasom spotrebiteľa začalo ešte pred uplynutím tejto lehoty. Ďalej nie je možné odstúpiť od zmluvy premetom ktorej boli napríklad audio či video nahrávky a počítačové programy, pokiaľ porušíte ochranný obal. Taktiež tovar predávaný v uzavretom ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený. Výnimka platí tiež pre dopravu, ubytovanie, stravovanie, ak majú byť poskytnuté vo vybranom termíne.

Nakúpil som zo zahraničného e-shopu. Do koľkých dní môžem odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu a bez sankcií?

V rámci celej Európskej únie platí 14 dňová lehota na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu.

Aké právo sa uplatňuje na moju zmluvu, pri nákupe z iného členského štátu EÚ?

Ak obchodník prevádzkuje e-shop pre spotrebiteľov niektorého štátu, svoju obchodnú činnosť zameriava na daný štát, musí dodržiavať právny poriadok tohto štátu. Nákup z e-shopu, ktorý zameriava svoju činnosť na slovenských spotrebiteľov, sa teda riadi slovenským právnym poriadkom. V prípade, že nakúpite z e-shopu, ktorý je zameraný na spotrebiteľov iného členského štátu EÚ, vaše spotrebiteľské práva budú rovnaké alebo aspoň podobné ako pri nákupe na Slovensku. To či e-shop zameriava svoju činnosť na slovenských spotrebiteľov spoznáte podľa viacerých znakov akými sú použitá reč, mena euro, doručovanie na Slovensko a ďalšie.