Spiatočná letenka z Bratislavy do Trapani

Spotrebiteľ z Maďarska si kúpil spiatočnú letenku z Bratislavy do Trapani (Taliansko). Na internetovej stránke predávajúceho sa počas celého procesu rezervácie zobrazovala cena 351.44€.

Po zadaní údajov platobnej karty (Mastercard) sa mena, v ktorej mala byť platba realizovaná zmenila na forint. Spotrebiteľ nepostrehol, že pri zadaní údajov kreditnej karty súhlasil aj zo zmenou meny. Na stránke sa mu zobrazila cena letenky v HUF a to vo výške 101,710.27 a to znamená o 8.21% viac, ako bol v ten deň výmenný kurz spoločnosti MasterCard.

Pri analýze procesu rezervácie sa zistilo, že pôvodná cena v eurách po zadaní údajov z kreditnej karty zostala zobrazená na pôvodnom mieste a cena letenky vo forintoch sa zobrazila malým fontom uprostred internetovej stránky. Pre zobrazenie bližších informácií a zmenu kurzu bolo nutné kliknúť na odkaz a až potom bolo možné porovnať si výmenný kurz ponúkaný leteckým prepravcom.

Letecký prepravca  na tejto stránke zákazníka informoval, že výmenný kurz nie je garantovaný a zmena môže viesť  k výrazne vyšším nákladom. Napriek tomu odchýlka v menovom kurze o 8,21%  počas dvoch dní je len ťažko predstaviteľná (v porovnaní s platbou vo forintoch). Pre spotrebiteľa by v tomto prípade bolo výhodnejšie kúpiť si letenku v eurách, kde by sa aplikoval bankový výmenný kurz spolu s bankovým poplatkom 2%.

V dôsledku platby kartou a uplatnenia DCC schémy prostredníctvom sprostredkovateľa platby pre leteckú spoločnosť musel spotrebiteľ zaplatiť o 21,82€ viac. Za zmienku stojí aj to, že pri kliknutí na odkaz s bližšou informáciou o platbe po uzavretí hlavnej stránky sa zobrazí hlásenie, že informácia viac nie je dostupná a preto nie je možné znovu si cenu overiť.

Po uplatnení reklamácie letecký prepravca spotrebiteľa odkázal na obchodné podmienky, podľa ktorých pasažieri, ktorí platia za letenky prostredníctvom platobnej karty v inej mene ako je mena krajiny z ktorej odlietajú musia platiť v mene, v ktorej majú vedený účet spolu s poplatkom pre zahraničných užívateľov. Bližšia informácia o poplatku pre zahraničných užívateľov nebola poskytnutá. Obchodné podmienky sa o tomto pojme viacej nezmieňujú iba odkazujú, že informáciu o aktuálnej cene je možné získať priamo pri platbe.

Odporúčané články

Den bezpečného internetu 2024

Deň bezpečného internetu – výzva pre influencerov

Deň bezpečného internetu – 6. február 2024, ktorý je zameraný na propagáciu online bezpečnosti a zodpovedného používania internetu, je skvelou …
Zobraziť článok

Balík na dobierku

Zasielanie neobjednaných balíkov na dobierku

Dobierkoví podvodníci čakajú kto sa nachytá a zaplatí za balík, ktorý si neobjednal. Stavili najmä na to, že mnohí ľudia …
Zobraziť článok

Európske spotrebiteľské centrum v SR v roku 2023

Rok 2023 bol pre nás plný skvelých aktivít a projektov, ktoré sa zamerali na zlepšenie povedomia spotrebiteľov a boj proti …
Zobraziť článok