Tipy pre on-line rezervačné portály: Vyhnite sa zbytočným nedorozumeniam a nespokojným zákazníkom

Každý rok sa obráti na sieť európskych spotrebiteľských centier ECC-Net viac ako 25 000 spotrebiteľov, ktorí majú problémy súvisiace s on-line rezerváciami dovolenkových služieb. Pre prevádzkovateľov on-line rezervačných portálov, ktorým nie sú nespokojní zákazníci ľahostajní, sme pripravili niekoľko odporúčaní, ako predísť zlej reklame a nahnevaným zákazníkom.

Vystúpte z davu a buďte príkladom pre vašu konkurenciu

Spotrebitelia radi robia informované rozhodnutia, preto klaďte dôraz na to, aby informácie o cenách vami ponúkaných služieb boli  transparentné a zrozumiteľné. 

Informáciu o celkovej cene vrátane všetkých povinných poplatkov a daní uvádzajte v procese rezervácie čo najskôr – ideálne už v samotnej ponuke a tiež dbajte na to, aby vaši zákazníci mali čo najpresnejšie informácie, aké služby sú v cene zahrnuté. Zároveň čo najzrozumiteľnejšie informujte aj o voliteľných doplatkových službách.

Nezabudnite na to, že informácie o cenách by mali mať rovnaké formátovanie a font ako ostatné texty na stránke.

Na prehľadné zobrazenie zloženia konečnej ceny môžete použiť napríklad rozbaľovacie (drop-down) menu. Ak výšku konečnej ceny ovplyvňujú osobné údaje zákazníkov, ako napríklad vek pri požičaní auta z autopožičovne, upozornite na to svojich zákazníkov už na začiatku rezervácie.

Promptný a nápomocný zákaznícky servis

Snažte sa, aby úroveň vášho zákazníckeho servisu bola na rovnakej úrovni, ako váš rezervačný proces. Vaše webové sídlo by takisto malo obsahovať odkaz na platformu riešenia sporov on-line (platforma RSO) a bezodkladne vybavovať  podnety zákazníkov, ktoré vám cez platformu RSO zašlú.

Získajte certifikát dôveryhodnosti (Trustmark)

Spoľahlivý certifikát dôveryhodnosti pre zákazníkov znamená, že spĺňate pravidlá pre bezpečný a bezproblémový nákup. V prípade, že ho ešte nemáte, zabezpečte si ho!

Spokojný a verný zákazník je najdôležitejší

 Transparentná a prehľadná cenová politika prináša spokojných zákazníkov, ktorí sa v digitálnej dobe radi podelia on-line svoje skúsenosti napríklad na sociálnych sieťach.