Informačné povinnosti pri predĺženej záruke

Predávajúci má zákonné povinnosti týkajúce sa načasovania ponuky predĺženej záruky, formy, ktorú musí dodržať a obsahu takej záruky:

• V 22 krajinách je pri nákupoch on-line alebo v kamenných predajniach vyžadovaný písomný záručný list. V 20 krajinách je predajca povinný poskytnúť na požiadanie spotrebiteľa záručný list na trvanlivom nosiči.
  • V 15 členských štátoch je poskytovateľ takej záruky povinný vysvetliť spotrebiteľovi jednoduchým, jasným a zrozumiteľným spôsobom podmienky takej záruky.
  • Používanie národného jazyka je vyžadované najmenej v 9 štátoch.

Ďalej pracovníci siete ECC-net zisťovali, či a ako sú spotrebitelia informovaní o zákonnej záruke a o možnosti poskytnutia predĺženej záruky. Získané informácie, a to najmä o zákonnej záruke, boli často nezrozumiteľné alebo nekompletné. 3/4 výsledkov prieskumu vykonaného on-line a 2/3 výsledkov prieskumu realizovaného v kamenných predajniach odhalili nedostatočné poskytovanie informácií o zákonnej záruke. Iba v 50tich z 200 prípadov (24.57%) bola zákonná záruka spomenutá v popise výrobku. On-line, iba v 21.14% prípadoch bola informácia o zákonnej záruke priamo dostupná na stránke produktu a nie skrytá vo všeobecných obchodných podmienkach predajcu. V kamenných predajniach v 30.38% prípadoch bola zmienka o zákonnej záručnej dobe viditeľne zahrnutá v popise výrobku. Na to, aby pracovníci ECC-net o záruke na výrobok získali informácie museli po nich viac pátrať a pýtať sa priamo predavačov na predajni. Pri hľadaní poskytovateľa predĺženej záruky iba v  60.16% prípadoch on-line bolo možné túto informáciu nájsť. Iba v 66.67% prípadoch bol spotrebiteľ zrozumiteľne informovaný o tom, ako vrátiť predávajúcemu vadný výrobok. Čo sa týka kamenných predajní v 33 prípadoch zo 79 (41.77%) vedeli pracovníci ECC-Net od predajcu zistiť aká je dĺžka zákonnej záruky. V 25 prípadoch bola podaná správna informácia (2 alebo 3 roky v závislosti na krajine). V jednom prípade bola podaná neurčitá odpoveď „možno 12 mesiacov“ alebo v ďalšom prípade nesprávna informácia 5 rokov.