Čo by ste mali vedieť pred uskutočnením nákupu

Ak ste si kúpili výrobok alebo službu v EÚ, obchodník je povinný poskytnúť vám jasné, správne a zrozumiteľné informácie o výrobku alebo službe pred tým, ako ich kúpite.

Tieto zmluvné informácie zahŕňajú:

  • hlavné vlastnosti výrobku alebo služby,
  • celkovú cenu výrobku alebo služby vrátane daní a všetkých poplatkov ,
  • náklady na dodanie (v uplatniteľnom prípade) a ďalšie dodatočné poplatky,
  • údaje o platbe, dodaní alebo poskytnutí (služby),
  • totožnosť obchodníka, adresu a telefónne číslo,
  • pripomenutie existencie zákonnej záruky ako aj informácie o existencii a podmienkach popredajného servisu a obchodných záruk,
  • dĺžku trvania zmluvy (v uplatniteľnom prípade).

Niektoré z týchto informácií nemusia byť priamo poskytnuté, ak je to zjavné z kontextu, napr. vlastnosti výrobku, ktoré sú zobrazené na polici v obchode.

Predchádzajúce informácie sú súčasťou zmluvy, pokiaľ sa spoločne s obchodníkom nedohodnete na zmene podmienok uvedených napríklad na webovým stránkach obchodníka.

Zmluvy musia byť napísané jasne a zrozumiteľne a nemôžu obsahovať neprijateľné zmluvné podmienky.